وبگاه "تایمز اسرائیل":

رسانه‌های عربستان در حال آماده‌سازی افکار عمومی برای رابطه با تل‌آویو هستند

کدخبر: 2054612

شبکه دو رژیم صهیونیستی گزارش داد درپی سفر هیئتی از عربستان به سرزمین‌های اشغالی، رسانه‌های عربستان لحن خود را در قبال صهیونیست‌ها و یهودیان تغییر داده‌اند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: درپی سفر هیئتی از عربستان سعودی به فلسطین اشغالی، اکنون عده‌ای در رسانه‌های این پادشاهی قصد دارند با محتوای ضد صهیونیستی مقابله کرده تا روابطشان با رژیم اسرائیل بهبود یابد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» کمپین رسانه‌ای در عربستان سعودی از مردم این کشور می‌خواهد تا با اظهارات و برنامه‌های ضدصهیونیستی در این سلطنت مبارزه کنند؛ اقدامی که در راستای آماده‌سازی افکار عمومی سعودی‌ها برای بهبود روابط با دشمن قدیمی آن‌هاست.

«ایهود یعاری» تحلیلگر ارشد اسرائیلی در شبکه دو این رژیم با آوردن مثال‌هایی از این اقدامات رسانه‌ای عربستانی‌ها به مقالات اخیر ستون‌نویس‌ها و گزارشگران سعودی اشاره کرد که در تغییر رویکردی آشکار به سمت رژیم صهیونیستی و یهودیان سوق پیدا کرده‌اند.

«سهام القحطانی» ستون‌نویس مشهور عربستانی اخیرا نوشته بود توصیف یهودیان به عنوان فرزندان خوک و میمون و یا دیگر برداشت‌های موهن از آیات قرآن در توصیف یهودیان، به زمانی ربط دارد که این کتاب آسمانی نگاشته شده بود و نباید درباره یهودیان امروزی به کار برود.

«یاسر حجاز» ستون‌نویس روزنامه «ریاض» نیز نوشته بود: «اعراب باید دشمنی‌ها و نفرت از یهودیان را کنار بگذارند.»

شبکه دو رژیم صهیونیستی در ادامه گزارش خود اعلام کرد «ابراهیم المطرودی» دیگر ستون‌نویس عربستانی در یادداشتی گفته بود سعودی‌ها و بطور کلی‌تر اعراب به‌جای آنکه از مطالعه موفقیت‌های یهودیان بهره ببرند، به آنها ناسزا می‌گویند.

همچنین «احمد عدنان» نویسنده وبگاه «العربیه» از عربستانی‌ها خواسته بود تا در راستای منافعشان و بدون واسطه با اسرائیلی‌ها گفت‌وگو کنند.

تایمز اسرائیل ادامه می‌دهد: «تغییر لحن سعودی‌ها در قبال اسرائیل، یک سال پس از آن رخ می‌دهد که توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی انجام شد. توافقی که ریاض را نگران جایگاهش در خاورمیانه کرد.»

این وبگاه اسرائیلی با اشاره به سفر ماه قبل سرلشگر «انور عشقی» رئیس اندیشکده مطالعات استراتژیک عربستان و هیئتی اقتصادی به اراضی اشغالی و دیدار با مقامات فلسطینی و اسرائیلی افزود: «چنین دیداری یک اتفاق نادر است. عشقی گفته بود سفرش از طرف دولت عربستان نبوده اما بسیار غیرممکن است که او بدون رضایت ضمنی رهبری سعودی‌ها سفر کرده باشد.»

ارسال نظر: