حمیدرضا ترقى:

دستگاه دیپلماسی به خاطر جلب نظر آمریکا نسبت به مسائل منطقه واکنش‌های ضعیف داشت

کدخبر: 2054654

عضو حزب موتلفه گفت: به خاطر جلب نظر آمریکا و گروه ۱+۵ دیده شد دستگاه دیپلماسی نسبت به مسائلی که آنها در منطقه حساس هستند واکنش‌های ضعیف اعلام کرد لذا این سیاست موجب فعالیت پایین در عرصه منطقه و به ویژه مقاومت، سوریه و عراق از سوی دولت یازدهم شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، عبدالرضا مصری عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی امروز (شنب) در مراسم تودیع و معارفه دبیر جدید حزب در استان تهران، اظهار داشت: تشکل‌ها بعد از اعلام نظر شورای نگهبان موضوع انتخابات را جدی می‌گیرند و به صورت جدی وارد حمایت‌ها می شوند.

وی در مورد احتمال عدم حضور اصولگرایان در انتخابات سال 96 و برنامه‌ریزی آنها برای انتخابات سال 1400، گفت: احتمال دارد در همین دوره هم چهره‌هایی شرکت کنند؛ هنوز چیزی روشن نیست و شخصی در جببه اصلاحات و اصولگرایان اعلام علاقه نکرده است.

مصری با بیان اینکه حتی در محافل خصوصی خود هم در مورد چهره جدیدی شاهد سخنی نیستیم، تصریح کرد: همواره در زمان نزدیکی نزدیک به انتخابات برخی‌ها اعلام کاندیداتوری می‌کنند.

وی تاکید کرد: ما هیچ وقت شاهد انتخابات تک کاندیدایی در کشور نبوده‌ایم . مردم ما به هیچ عنوان زیر بار مشقی که دیگران برایشان بنویسند، نخواهند رفت. من یقین دارم از هر دو جبهه شاهد حضور کاندیدای متعددی در انتخابات خواهیم بود.

حمیدرضا ترقى نیز در این مراسم طی سخنانی گفت: دولت در برنامه جامع مشترک(برجام) ملزم به اقداماتی شد که تأثیر آن را در رفتار دیپلماسی دولت یازدهم مشاهده کردیم. برای نمونه باید به نحوه نگاه به تحولات منطقه اشاره کرد.

وی افزود: به خاطر جلب نظر آمریکا و گروه ۱+۵ دیده شد دستگاه دیپلماسی نسبت به مسائلی که آنها در منطقه حساس هستند واکنش‌های ضعیف اعلام کرد لذا این سیاست موجب فعالیت پایین در عرصه منطقه و به ویژه مقاومت، سوریه و عراق از سوی دولت یازدهم شد.

ترقی ادامه داد: از طرف دیگر نیز باید به این نکته پرداخت که «دولت اصولاً معتقد به پیگیری مسائل از طریق مذاکرات است» و براین نگاه تأکید می‌کند، به همین دلیل به وضوح دیده می‌شود که دولت و دستگاه دیپلماسی اصل و مبنای کار را بر مذاکره نهاده است تا اینکه بخواهد پاسخ محکمی به تروریست‌ها و مداخله کنندگان منطقه دهد بنابراین روش فوق که دولت در دیپلماسی به آن پایبند است، عاملی شد تا در مسائل دیگر منطقه ورودی فعال پیدا نکند، چون اگر قرار باشد از طریق مذاکره وارد شود، باید با آمریکا پیرامون دیگر موضوعات منطقه نیز وارد مذاکره شود و طبیعتاً این سیاست با سیاست‌های کلان نظام و مقام معظم رهبری مغایر است.

وی خاطرنشان کرد: به همین جهت نمی‌تواند در آن حوزه با توجه به تجربه‌ای که از مذاکرات هسته‌ای حاصل شده ورود پیدا کند.

لاله افتخارى نماینده سایق مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار داشت: عده اى که علیرغم این همه بدعهدى و دشمنى آمریکا با ملت ایران، همواره به بزک آمریکا مى پردازند، کسانی هستند که یا دلبسته به آمریکا هستند یا وابسته به آن.

وی افزود: اینها یا دلشان همراه با آمریکا است و نتوانسته‌اند واقعیت را بفهمند و اگر واقعیت را فهمیده‌اند، نتوانسته‌اند دلبستگی خودشان را کم کنند یا اینکه وابسته‌اند و به نحوی، مورد حمایت‌های مادی و معنوی آنها قرار می‌گیرند و به خاطر این وابستگی مجبور هستند به تعهدات پشت پرده‌ای که داده‌اند عمل کنند.

افتخاری تصریح کرد: انتظار می‌رود که این افراد متوجه باشند که در داخل این نظام با چارچوب‌های مشخص خود قرار دارند و مخاطب آنها، مردمی هستند که با هر سلیقه‌ای، پای نظام ایستاده‌اند و این مردم تحت امر رهبری قرار دارند که بر گذاشتن خط فاصل با دشمن و در رأس آنها آمریکا تأکید می‌کنند.

ارسال نظر: