حدادعادل:

باید با فرهنگ مقاومتی در برابر بدخواهان مقاومت کنیم/ آستان قدس رضوی ظرفیت غنی برای مقابله با جنگ نرم فرهنگی است

کدخبر: 2054671

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: همان طور که با اقتصاد مقاومتی در برابر جنگ اقتصادی دشمنان با حربه تحریم ها ایستادیم باید با فرهنگ مقاومتی نیز در برابر بدخواهان مقاومت کنیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، غلامعلی حداد عادل شامگاه شنبه در آیین تجلیل از خادمان رضوی در فرهنگسرای اندیشه تهران با اشاره به اینکه جنگ نرم فرهنگی بدخواهان برای بی ایمان کردن نسل جوان کشورمان آغاز شده است گفت: یکی از غنی ترین ظرفیت های فرهنگی کشور برای مقابله با این جنگ، وجود مضجع شریف امام رضا(ع) در مشهد مقدس است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: برگزاری جشن های رضوی در دهه کرامت از جمله ظرفیت های این آستان مقدس در جنگ نرم فرهنگی است.

وی با بیان اینکه اندیشه بد به ایران اسلامی هجوم آورده که به طور کامل در جامعه نیز احساس می شود تصریح کرد: همان طور که با اقتصاد مقاومتی در برابر جنگ اقتصادی دشمنان با حربه تحریم ها ایستادیم باید با فرهنگ مقاومتی نیز در برابر بدخواهان مقاومت کنیم.

حدادعادل به آثار و برکات وجود مرقد مطهر امام رضا(ع) در ایران اشاره و اظهار کرد: وجود مرقد شریف این امام بزرگوار به رونق اقتصادی خراسان و کل ایران افزوده است.

وی گفت: سهم زیارت بارگاه امام رضا(ع) در کل اقتصاد گردشگری کشور به خوبی نشان دهنده اثرات اقتصادی وجود این مضجع شریف در ایران است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، ترویج سنت وقف در ایران را یکی دیگر از برکات مرقد امام هشتم عنوان کرد و افزود: سنت وقف که از سال شهادت امام رضا(ع) در 202 هجری قمری در ایران شکل گرفته، سرمایه های زیادی را به برکت ایمان مردم روانه ایران کرده است.

وی خاطرنشان کرد: احیای موقوفات امام رضا(ع) در ایران و حتی سایر نقاط جهان از جمله کارهایی است که پس از انقلاب در ایران آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

حدادعادل، مهمترین پیامد وجود آستان قدس رضوی در ایران را آثار معنوی، اخلاقی و ایمانی این بقعه دانست و گفت: هرکس به زیارت بارگاه این امام همام می رود به خدا نزدیکتر می شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: از جنبه اخلاقی، آستان امام رضا(ع) مدرسه ای بزرگ برای ملت ایران است.

وی به ظرفیت های فرهنگی آستان قدس رضوی اشاره کرد و گفت: همه هنرهای اسلامی در این آستان مقدس جلوه کرده است.

حداد عادل افزود: موسیقی اسلامی نواخته شده از نقاره خانه ها، خوشنویسی، سنگ تراشی، فرشبافی، گچ کاری، آینه کاری و ... از جمله هنرهای اسلامی است که به صورت زنده و پویا در بارگاه مقدس رضوی وجود دارد و سینه به سینه از اساتید به شاگردان منتقل شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نقل حدیث سلسله الذهب(زنجیره طلایی) از سوی امام رضا(ع) در نیشابور تصریح کرد: 12 هزار قلم و دوات در دست مردم این شهر بود تا آنچه از فرزند پیامبر می شنوند، بنویسند که خود نشان دهنده این است که این خطه از گذشته منطقه ای فرهنگی بوده است.

حدادعادل یادآور شد: مقرر این بود که امام هشتم در ایران مدفون شوند تا عشق و علاقه مردم ایران به معصومان در بارگاه مقدس رضوی جلوه کند.

وی گفت: بقعه امام رضا(ع) همچون چلچراغی شبستان ایران را روشن کرده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: بی جهت امام رضا(ع) را امام رئوف نمی نامند زیرا هرکس یکبار به آستان ایشان مشرف شده نشانه های رئوف بودن ایشان را دیده است.

حدادعادل افزود: با ابتکار جمهوری اسلامی در نامگذاری روزهای بین سالروز ولادت حضرت معصومه(ع) و امام رضا(ع) به عنوان دهه کرامت، این 10روز به ایامی برای شادی سالم معنوی برای عموم مردم ایران تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: در دهه کرامت، هرکسی فرصت پیدا می کند در جشنواره های رضوی ارادت خود را به امام رضا(ع) نشان دهد و به ریسمان الهی چنگ بزند.

حدادعادل تجلیل از خادمان رضوی را بسیار مهم و باارزش خواند و افزود: از اساتید دانشگاه تا مهندسان و مسئولان نظام جمهوری اسلامی در این بارگاه به زائران امام رضا(ع) خدمت می کنند.

آیین تجلیل از خادمان رضوی با عنوان خادمان شمس با یادی از مرحوم آیت الله مهدوی کنی و تجلیل از فرزندان ایشان به عنوان یکی از خادمان حرم رضوی عصر شنبه در فرهنگسرای اندیشه تهران برگزار شد.

در این مراسم از هنرمندان و فعالان فرهنگی همچون دکتر صدیقه مهدوی کنی، دکتر فاطمه لباف، حمیدرضا آذرنگ، حمیدحامی، حمیدرضا شاه آبادی و محمد صادقی که به خلق آثاری در مدح و شرح سیره حضرت رضا (ع)پرداخته اند تجلیل شد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: