دیدار مسعود بارزانی و فرستاده‌ رئیس جمهور آمریکا در "اربیل"

کدخبر: 2054744

دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق و فرستاده‌ ویژه‌ ریس جمهور آمریکا بعد از ظهر شنبه در "اربیل" انجام شد.

به‌ گزارش « نسیم آنلاین »، عصر روز شنبه «مسعود بارزانی» با هیئتی آمریکایی به‌ سرپرستی «برت مک گورک» دیدار کرد.

بر اساس این گزارش در این دیدار، پیرامون بازپس گیری موصل و مدیریت مناطق آزاد شده‌ بعد از شکست گروه‌ تروریستی داعش گفتگو شد.

مسعود بارارزانی در این دیدار بار دیگر تاکید کرد که‌ قبل از آزاسازی موصل باید در مورد مدیریت این شهر به‌ توافقاتی سیاسی دست یابیم.

بارزانی افزود: بدون توافقی سیاسی از پیش تعیین شده‌ بار دیگر مردم شهر، بویژه‌ اقلیت های مسیحی و ایزدی مورد هجوم واقع خواهند شد، ما نباید فراموش کنیم که‌ داعش با مردم موصل و ایزدیان این شهر چه‌ کرده‌ است.

برت مک گورک نیز در این دیدار تاکید کرد: هماهنگی های لازم مابین پیشمرگان کرد و نیروهای آمریکایی و عراقی امری ضروری است و در این نبرد باید جوانب انسانی و سیاسی هم مورد بررسی قرار گیرد.

شایان ذکر که‌ در این دیدار بجز برت مک گورگ، صالح فیاض، مشاور امنیتی دولت عراق و استیوارت جونز، سفیر آمریکا در بغداد حضور داشتند تا گفتگوهای پروسه‌ آزادسازی موصل با حضور بغداد، اربیل و آمریکا انجام شده‌ باشد و زمینه‌ های آزادسازی شهر و احیانا توافقاتی جهت شرکت در این نبرد انجام شود.

پیشتر برت مک گورک در بغداد در سخنانی مداخله‌ جویانه‌ اعلام کرده‌ بود که‌ قبل آزادسازی موصل، نیازمند توافقات سیاسی مابین طرفین عراقی پیرامون مدیریت این شهر در آینده‌ هستیم.

منبع: مهر

ارسال نظر: