گزارش «نسیم آنلاین» از عملکرد بحث برانگیز یک دستگاه دولتی؛

ریخت و پاش بنیاد ملی بازی‌‎های رایانه‌ای در آلمان/ چند سال حضورِ مجدد در نمایشگاه‌های خارجی بدون حتی یک قرارداد خارجی!

کدخبر: 2054745

بنیاد ملی بازی های یارانه‌ای با وجود هشتمین سال حضور خود در این نمایشگاه هیچ دستاوردی نداشته و هیچ قراردادی خارجی هم برای فروش بازی های تولید داخل با کشورهای دیگر منعقد نکرده است.

گروه اقتصادی « نسیم آنلاین »: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای چند سالی است که زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می‌کند و سعی دارد تا بازی‌های ساخت داخل و متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی تولید کند. اما بررسی عملکرد این بنیاد طی سالهای فعالیتش نشان می‌دهد که توفیق چندانی در این امر پیدا نکرده است. در این میان چند سالی هم هست که این بنیاد به عنوان نماینده کشورمان در نمایشگاه بازی سازی آلمان حضور پیدا می‌کند تا در سرزمین ژرمنها بتواند بازی های تولید داخل را معرفی کند.

یافته های خبرنگار « نسیم آنلاین » نشان می دهد که این شرکت هر سال با مسئولین و برخی از شرکتهای فعال در زمینه بازی های رایانه‌ای در آلمان حاضر می‌شوند، اما به همراه آنها گروهی از بی تجربه ها که هیچ ارتباطی به مقوله بازی رایانه‌ای ندارند را هم با خود می‌برند.

جالب اینجاست که بنیاد کل هزینه رفت و آمد و اقامت 3 روز این افراد در آلمان را هم می‌پردازد. همچنین بنیاد بازی های رایانه‌ای بخشی از هزینه‌های شرکت‌هایی که می‌خواستند در این نمایشگاه غرفه داشته باشند را هم پرداخته کرده، اما با وجود هشتمین سال حضور خود در این نمایشگاه، هیچ دستاوردی عاید کشورمان نشده و هیچ قرارداد خارجی هم برای فروش بازی های تولید داخل با کشورهای دیگر منعقد نشده است!

باید دید این روند معیوب فعالیت بنیاد ملی بازی های یارانه‌ای تا چه زمانی ادامه پیدا خواهد کرد.

ارسال نظر: