گزارش «نسیم آنلاین» از برگزاری همایش عجیب در ایران:

باجِ وزارت ارتباطات به انگلیسی‌ها/ به دستور انگلیسی‌ها، کسانی که در لیست تحریم هستند نباید در این همایش باشند!

کدخبر: 2054754

انگلیسی‌ها در داخل کشور همایشی برگزار کرده اند و شرط کرده اند که شرکت کسانی که در لیست تحریم ما قرار دارند در آن همایش ممنوع می باشد.

گروه اقتصادی « نسیم آنلاین »: هفته گذشته خبر برگزاری همایش ایران کانکت 2016 مطرح شد. در خصوص این همایش عنوان شده است که: کنفرانس ایران کانکت ۲۰۱۶ با میزبانی مشترک Capacity Media ، وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران و شرکت ارتباطات زیرساخت در تاریخ شانزدهم لغایت هفدهم شهریور ماه (۶ و ۷ سپتامبر) در تهران برگزار خواهد شد .

این کنفرانس به عنوان اولین شاهراه ارتباطی بازار تلکام ایران با بازارهای بین المللی برگزار خواهد شد و فرصت مناسبی برای همکاری ها و سرمایه گذاری های بین المللی بر روی بازار نوظهور تلکام ایران به شمار می آید .

این رویداد که در ۱۶ و ۱۷ شهریورماه در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار خواهد شد، کنفرانس سطح بالا بوده که سخنرانان آن را جمعی از برجسته ترین مدیران داخلی و بین المللی تشکیل داده اند. در این کنفرانس به فرصت های رشد درآمدی در صنعت ICT ایران از جمله تلفن های همراه، ثابت و بخش های مرتبط با اینترنت پرداخته می شود. همچنین کنفرانس Iran Connect 2016 فرصت مناسبی را برای صنعت مخابرات ایران جهت آشنایی و نشست با شرکت های مخابراتی بین المللی و سرمایه گذاران خارجی فراهم می کند .

نکته اول در خصوص سخنرانان این همایش می باشد که اسم نیکولاس هاپتون، کاردار انگلستان در ایران در کنار اسامی محمود واعظی، وزیر ارتباطات و محمد جواد آذری جهرمی، مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت ایران به چشم می خورد.

شرارت و دشمنی های دولت انگلستان علیه ایران بر کسی پوشیده نیست، حال چرا برگزاری مهم ترین رویداد در حوزه استراتژیکی چون فناوری اطلاعات با محوریت حکومت انگلستان در ایران صورت می گیرد؟!

نکته دوم در خصوص شرایط شرکت در این همایش است. دبیرخانه این همایش یک شرکت انگلیسی است که برای شرکت هر نفر 1200 پوند معادل 6 میلیون تومان باید پرداخت شود. هزینه کردن شرکتهای داخلی در این سطح و واریز این مبلغ به جیب بیگانگان با چه منطقی توجیه پذیر است؟

عمق فاجعه اینجاست که در شرایط شرکت در این همایش ذکر شده است که:

شرکت برای افراد حقیقی و حقوقی که برابر مقررات بین المللی، اتحادیه اروپا و دولت انگلستان در لیست تحریم قرار گرفته اند به هیچ وجه مجاز نیست! این شرط عجیب و غریب یعنی تن دادن به تحریم ها و قبول کردن تصمیمات ظالمانه دولت‌های متخاصم و پذیرفتن حقارت در مقابل استعمار!

به عبارت دیگر دشمنان ایران در داخل کشور همایشی برگزار کرده اند و شرط کرده اند که شرکت کسانی که در لیست تحریم ما قرار دارند در آن همایش ممنوع می‌باشد. این یعنی اول پذیرش تحریم و دوم سر خم کردن در مقابل تحریم های ظالمانه!

اما نکته جالب در این برنامه یکی از سخرانان آن است. زانیار کمانگر موسس شرکت "گریفون کپیتال" که مدتی هم با شرکت دیجی کالا همکاری می‌کرد. این شرکت با هدف جامعه متوسط مصرف گرا به ایران آمده و کمانگر به عنوان رئیس این شرکت از شرکای بزرگ انگلیسی ها به حساب می‌آید. از وی به عنوان عامل نفوذ اقتصادی در کشور یاد می‌شود. باید دید مسئولان وزارت ارتباطات چه پاسخی برای این مسئله خواهند داشت.

ارسال نظر: