در ششمین روز تجمع مقابل مجلس

دانش‌آموختگان دانشگاه صنعت نفت خواستار ورود مجلس به موضوع لغو استخدام‌ها شدند

کدخبر: 2054799

دانش‌‌آموختگان دانشگاه صنعت نفت در ششمین روز تجمع مقابل مجلس، خواستار ورود کمیسیون‌های اصل ۹۰ و حقوقی به موضوع لغو استخدام خود شدند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: دانشجویان دانشگاه صنعت نفت در ششمین روز متوالی و در اعتراض به موضوع لغو استخدام خود از طرف وزارت نفت، مقابل خانه ملت تحصن کرده‌اند.

به گزارش تسنیم، دانشجویان دانشگاه صنعت نفت با نصب پلاکاردهایی در مقابل درب خانه ملت، خواستار پیگیری مشکل استخدام خود از طریق کمیسیونهای اصل 90 و کمیسیونهای حقوقی شدند.

تجمع‌کنندگان روز گذشته نیز در مقابل خانه ملت در اقدامی نمادین، سنگ قبری از دانشگاه خود را بنا کرده و بر سر مزار آن فاتحه خواندند.

دانش‌آموختگان صنعت نفت از هفته‌ گذشته خواستار اجرایی شدن وعده دولت و وزارت نفت برای استخدامشان در شرکت ملی نفت هستند که به گفته آنها، هنوز درخواست‌شان از سوی مسئولان دولتی پاسخ داده نشده است.

مدتی است موضوع استخدام فارغ‌التحصیلان دانشکده صنعت نفت در وزارت نفت، واکنشهایی را در بین قشر دانشگاهی و فرهیخته حوزه صنعت نفت ایجاد کرده و رسانه‌ها نیز به این موضع بحث برانگیز پرداخته‌اند.

فارغ‌التحصیلان دانشکده صنعت نفت معتقدند که طبق آئین‌نامه این دانشکده، باید با شرط معدل و پس از فارغ‌التحصیلی به استخدام وزارت نفت درآیند، البته روند استخدام آنها انجام شده که با دستور بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، این روند متوقف شده است.

یکی از فارغ‌التحصیلان دانشکده صنعت نفت در گفت‌وگویی به خبرنگار تسنیم گفته است: «روند جذب در دانشگاه صنعت نفت به این صورت بوده که آقایان و خانمها در لیست کاریابی قرار گرفته و شرکتهای تابعه وزارت نفت، ظرفیتهای موجود و نیروهای کار مورد نیاز را در رشته‌های تخصصی اعلام می‌کنند و دانشجویانی هم که در رشته‌های خاص وزارتخانه تحصیل کرده‌‌اند، به آنها معرفی شده‌ و دانشجویان با سپری کردن مراحل استخدام وارد وزارت نفت می‌شده‌اند که با ابلاغ وزیر نفت، این روند متوقف شده است».

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت به تازگی در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود: «ما می‌خواهیم نیروی باسواد جذب کنیم»، دانشجویان نیز در واکنش به این اظهارات، اقدام به راه‌اندازی پویش ملی «من بی‌صوادم» کرده‌اند که با استقبال دانشجویان همراه بوده است.

دانش‌آموختگان دانشگاه صنعت نفت در تجمع خود در مقابل مجلس بیانیه‌ای خطاب به یکی از اعضای کمیسیون انرژی که در مصاحبه‌ای گفته بود «ﺗﻮﺿﯿﺤﺎﺕ ﻭﺯﯾﺮ نفت ﺍﯾﻦ ﺍﺩﻋﺎ ﺭﺍ ﻣﻄﺮﺡ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﺑﻪ 200 ﻫﺰﺍﺭ ﻓﺎﺭﻍ‌ﺍﻟﺘﺤﺼﯿﻞ ﺩﺭ ﺳﺮﺍﺳﺮ ﮐﺸﻮﺭ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺍﮔﺮ 20 ﻫﺰﺍﺭ ﻧﻔﺮ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺨﻮﺍﻫﻨﺪ ﻭﺍﺭﺩ ﻭﺯﺍﺭﺕ ﻧﻔﺖ ﺷﻮﻧﺪ، ﻧﻪ ﻇﺮﻓﯿﺖ ﻭ ﻧﻪ مجوﺯ ﻗﺎﻧﻮﻧﯽ ﺍﺯ ﺳﻮﯼ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻭ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ‌ﺭﯾﺰﯼ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﻧﻤﯽ‌ﺷﻮﺩ»، صادر کردند.

در ابتدای این بیانیه آمده است: متاسفانه اخیراً شاهد مصاحبه‌ها و ارائه آمار و ارقام خلاف واقع در مورد تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت هستیم که سعی در انحراف اذهان عمومی و نمایندگان ملت را دارند. طبق مستندات موجود در مدیریت نیروی انسانی وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران، فقط چند صد نفر فارغ التحصیل در انتظار استخدام هستند. این تعداد از ورودی 85 تا 91 دانشگاه را شامل می شود که بدلیل وقفه 15 ماهه در روند جذب به این تعداد رسیده است.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: بیان ارقامی چون 200 هزار، 20 هزار و هر مضربی از هزار در مورد دانشگاهی که ورودی سالیانه آن در سه مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری در 4 دانشکده آن برای بیش از 20 گرایش و رشته کمتر از 500 نفر می باشد (که این تعداد خود به سه گروه «الف»، «ب»و«ث» تقسیم می شوند و فقط گروه «الف» آن برطبق قوانین اولویت استخدام بدون آزمون را دارا می باشند)، کذب محض است.

در ادامه بیانیه دانش‌آموختگان تصریح کردند:با احتساب وضعیت موجود، چنین اظهاراتی از سوی هر شخصی خلاف واقع می باشد. حال سؤال اینجاست که بیان چنین آمار نادرستی با چه اهدافی صورت می پذیرد؟ از بزرگنمایى و پیچیده کردن روندى که بیش از ٧ سال در حال انجام بوده است و به گواه مدیران کارآمدترین نحوه جذب سازمانى مى باشد، چه کسانى سود مى برند؟آیا در طول ٨ سال گذشته، ٢ هزار فارغ التحصیل دانشگاه صنعت نفت داشته ایم؟

در پایان بیانیه آمده است: امیدواریم مسئولین به عهد خود وفا کنند و براى فرار از عمل به وعده‌هاى قانونى وزارت نفت بیش از این با ارائه آمار و ارقام نادرست، اعتماد ملت را نسبت به خود خدشه دار نکنند.

ارسال نظر: