عارف در جمع خبرنگاران:

از روحانی عبور نخواهیم کرد

کدخبر: 2054859

رئیس فراکسیون امید در پاسخ به سوالی در خصوص بحث عبور اصلاح‌طلبان از حسن روحانی گفت: باید این سؤال را از کسی این موضوع را مطرح کرده بپرسید تا خودش جواب دهد اما ما مسیری که از سال ۹۲ شروع کردیم را جدیت دنبال می‌کنیم و در این مسیر نه تنها از روحانی بلکه از هیچ‌یک از علاقه‌مندان به انقلاب و کشور عبور نخواهیم کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید(اقلیت) مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی صبح امروز(یکشنبه، 24 مرداد) پارلمان با حضور در جمع خبرنگاران در سخنانی درخصوص برخی اظهارات علیه رئیس‌جمهور تاکید کرد: حرمت همه افراد باید رعایت شود به خصوص اینکه همه ما در یک حکومت ارزشی و اسلامی فعالیت می‌کنیم. همچنین در عین حال باید بدانیم که قانون حاکم است و همه باید به آن عمل کنیم. البته اگر این روند ادامه یابد وظیفه دادستان است که بر اساس قانون ورود کرده و برخورد کند.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص بحث عبور اصلاح‌طلبان از حسن روحانی گفت: باید این سؤال را از کسی این موضوع را مطرح کرده بپرسید تا خودش جواب دهد اما ما مسیری که از سال 92 شروع کردیم را جدیت دنبال می‌کنیم و در این مسیر نه تنها از آقای روحانی بلکه از هیچ‌یک از علاقه‌مندان به انقلاب و کشور عبور نخواهیم کرد.

رئیس فراکسیون امید در پاسخ به سؤالی در مورد پیشنهاد باهنر در مورد رفع حصر یکی از سران فتنه در صورت عدم فعالیت سیاسی نیز مدعی شد: بنده از این پیشنهاد اطلاعی ندارم اما این موضوع مطالبه‌ اساسی نسل سوم و جوانان است و جزو وعده‌های رئیس‌جمهور نیز بوده که امیدواریم در این فضای خوب این موضوع حل شود.

عارف در خصوص جلسه فراکسیون امید با شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان نیز گفت: فراکسیون امید بخشی از جریان اصلاحات و حامیان دولت است و هیئت رئیسه این فراکسیون جلسه‌ای را با هیئت رئیسه شورای سیاستگذاری برگزار کرد تا همفکری و هماهنگی صورت گیرد.

وی افزود: در حال حاضر شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان می‌خواهد در ساختار خود بازنگری کند و این جلسه ترتیب داده شد تا اگر فراکسیون امید در مورد بازنگری و تجدیدنظر در ترکیب شرح وظایف شورای سیاستگذاری نظری دارد از آن استفاده شود.

رئیس فراکسیون امید مجلس در پاسخ به این سؤال که آیا این جلسات تا انتخابات 96 ادامه می‌یابد، گفت: ما اکنون تنها برنامه‌ها و فعالیتهای شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان را آسیب‌شناسی می‌کنیم و امیدواریم تا هفته‌های آینده چگونگی حضور ما در انتخابات 96 مشخص شود.

عارف در پاسخ به سؤالی در مورد ارزیابی خود از حرکتهای موازی که با شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان صورت می‌گیرد، تصریح کرد: به نظر من این حرکات موازی نیست چرا که هر حزب و تشکلی باید فعالیت کند و به نظرم هم این کار خوبی است اما تجربه سال 94 این بود که با تشکیل شورای سیاستگذاری اصلاحات تمامی فعالیتها در چارچوب این شورا قرار گیرد.

وی در پاسخ به سؤالی خبرنگار یکی از رسانه‌های اصلاح‌طلب در مورد لغو برخی کنسرتها گفت: از همه انتظار می‌رود که قانون را رعایت کنند حتی اگر این قانون برخلاف سلیقه ما باشد اگر به آن خوب عمل کنیم به نفع کشور است لذا اگر همه مقید به اجرای قانون باشند، هر روز مسائلی که در گوشه و کنار کشور می‌بینید، کمرنگ می‌شود.

نماینده تهران در مجلس در پاسخ به سؤالی در مورد تصمیم فراکسیون امید در مورد استیضاح وزیر آموزش و پرورش، گفت: عده‌ای بحث استیضاح را مطرح کردند و ما هم فردا در فراکسیون امید جلسه‌ای با آقای فانی داریم تا در جریان تلاشها و برنامه‌هایشان باشیم. البته امروز در فراکسیون کمیته‌ای تشکیل شد که محورهای صحبت با آقای فانی را مشخص کند.

عارف در پایان سخنانش گفت: امیدواریم فردا با آقای فانی به نتیجه خوبی برسیم چرا که موضع فراکسیون فعلا استیضاح نیست و معتقدیم که باید بر اساس تفاهم با دولت به نتیجه برسیم و اگر لازم بود دولت با ترمیم کابینه کار را دنبال کند که البته هنوز موضع رسمی دولت را در این زمینه نمی‌‌دانیم.

ارسال نظر: