محمدنبی حبیبی در نشست هفتگی حزب موتلفه:

مدیران نجومی هنوز در فرآیند رسیدگی دیوان قرار نگرفته‌اند/ لایحه‌ برنامه ششم مشکل امنیتی دارد

کدخبر: 2054862

دبیرکل حزب موتلفه با بیان اینکه مردم بی صبرانه منتظر اعلام نظر نهادهای نظارتی درباره مدیران نجومی هستند، گفت: دیوان محاسبات تاکنون سکوت کرده و کسانی که در این باره متهم هستند در فرآیند رسیدگی دیوان قرار نگرفته‌اند.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از روابط عمومی حزب مؤتلفه اسلامی، محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به ارسال لایحه برنامه ششم از سوی دولت به مجلس گفت: لازمه کارآمدی دولت داشتن برنامه کارشناسی شده است.

وی که در پایان نشست دبیران این حزب سخن می‌گفت، اظهار داشت: مطلبی که دولت به مجلس فرستاده است برنامه نیست؛ برخی مقامات سازمان برنامه می‌گویند آنچه فرستاده شده است ساز و کار و احکام حاکم بر برنامه است. اما خود برنامه چیست؟ در این موضوع مسائلی هست که حتی مشکلات امنیتی برای کشور پدید می آورد.

وی افزود: مجلس باید با دقت و جدیت و پیگیری لایحه برنامه ششم را بررسی کند و با قاطعیت مسیر مطالبات مردم برنامه را کامل کند و در انجام وظایف هیچ کوتاهی نداشته باشد، مجلس لازم است در جریان جزئیات برنامه دولت قرار بگیرد و آن را تصویب کند.

حبیبی تصریح کرد: امروز نمایندگان نمی‌دانند آیا دغدغه‌های معیشتی مردم سیاستهای اقتصاد مقاومتی و سایر سیاستهای کلی حاکم بر برنامه رعایت شده است یا نه چون متنی به عنوان برنامه پنج ساله ششم به مجلس نیامده است، دولت باید در همه زمینه‌ها شفاف عمل کند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تصویب نامه دولت در مورد قراردادهای نفتی بیان داشت: تصویب نامه دولت در مورد قراردادهای نفتی باید با نظر هیئت تطبیق بر قوانین از سوی رئیس مجلس دوباره مورد بازبینی قرار گیرد. اشکالات کلیدی در قراردادهای نفتی وجود دارد که با قوانین اساسی و عادی مغایرت دارد. امیدواریم اعضای هیئت تطبیق این موارد را احصاء و از نقض مکرر قوانین در قراردادهای نفتی جلوگیری شود.

وی گفت: دولت و مجلس و قوه قضائیه از طریق نهادهای نظارتی باید در مورد قراردادهای نفتی نظارت داشته باشند. اینکه قراردادها محرمانه تلقی شود درست نیست، شفافیت در این مورد حرف اول را در صیانت از بیت‌المال می‌زند.

حبیبی همچنین در مورد حقوقهای نجومی گفت: مردم بی صبرانه منتظر اعلام نظر نهادهای نظارتی در خصوص کسانی هستند که دست‌اندازی به بیت‌المال داشتند.مقام معظم رهبری در خطبه‌های عید فطر خواستار محاکمه، مجازات و رد وجوه به غارت رفته به بیت‌المال شدند. متأسفانه هنوز دولت هیچ گزارشی از این مطالبه عمومی ارائه نداده است.

وی افزود: دیوان محاسبات هم که بر حسب قانون دیوان اصلی‌ترین حافظ بیت‌المال مسلمین است تا کنون سکوت کرده است و ظاهراً کسانی که در این باره متهم هستند در فرایند رسیدگی دیوان قرار نگرفته‌اند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به جنجال برخی در مورد کنسرت‌های موسیقی اظهار داشت: با درصد بسیار کمی از کنسرتها به دلیل عدم رعایت شئونات اسلامی از سوی مقامات مسئول قضائی و انتظامی برخورد شده است. نمی‌دانم چرا برخی رسانه‌های غرب گرا از این برخورد بسیار کم به نوعی حمایت می‌کنند.

وی افزود: مراجع و علما در مورد برگزاری کنسرت‌های موسیقی دیدگاههای روشنی دارند و از عدم رعایت شئونات اسلامی گله دارند. دولت باید به نظر علما و مراجع در این مورد اعتنای جدی کند.دولت طبق قانون اساسی باید فضا را برای رشد اخلاقی و دینی مردم فراهم کند. مسلما ما با فساد و فحشاء در پوشش کنسرت و غیر کنسرت مخالفیم. همانطور که امام (ره) فرمود ما با سینما مخالف نیستیم ما با اینکه سینما ابزار فساد باشد مخالفیم.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به تحولات سوریه، عراق و یمن اشاره کرد و تاکید کرد: تروریستها در سوریه به دام افتاده‌اند یا باید تسلیم شوند یا قدرت مقاومت آنها را نابود می‌کند.

وی افزود: اسرائیل و آمریکا بدنبال مفری برای تروریستها هستند روسها باید در این مورد هوشیار باشند اشتباه گذشته را تکرار نکنند.

حبیبی سالگرد پیروزی حزب‌الله در نبرد 33 روزه با رژیم صهیونیستی را گرامی داشت و گفت: مفهوم مهارت بازدارندگی را در جنگ 33 روزه دشمن صهیونیستی به تمام معنا درک کرد. صهیونیستها دیگر هوس نبرد با حزب‌الله را به سر خود راه نمی‌دهند. آنها در این نبرد فهمیدند در پشت «حرف» سید حسن نصرالله، «عمل» است. البته با عنایات الهی و روحیه جهادی حزب الله توان جبهه مقاومت نسبت به سال نبرد 33 روزه به مراتب افزایش یافته است. این عمل در مهارت بازدارندگی قدرت حزب‌الله در لبنان، منطقه ظهور دارد.

وی همچنین سالگرد آزادی آزادگان دفاع مقدس را گرامی داشت و گفت: آزادگان در جامعه ما از ذخایر اصلی مقاومت و مظهر شجاعت و عزت کشور هستند. حبیبی در پایان میلاد با سعادت حضرت ثامن الحجج علیه آلاف التحیة و الثناء را به همه مسلمانان و توحیدیان تبریک گفت.

ارسال نظر: