رئیس‌جمهور سابق افغانستان:

در صورت عدم توقف حملات هوایی آمریکا، مردم افغانستان واکنش نشان می‌دهند

کدخبر: 2054929

"حامد کرزی"رئیس‌جمهور سابق افغانستان در واکنش به حمله هوایی نظامیان آمریکایی به غیرنظامیان در شرق این کشور گفت: در صورت ادامه این حملات، افغانستانی‌ها واکنش شدید نشان خواهند داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: "حامد کرزی" رئیس جمهور سابق افغانستان در محکومیت حمله هوایی نظامیان آمریکایی به غیرنظامیان در شرق این کشور هشدار داد که در صورت ادامه این حملات، افغانستانی‌ها واکنش شدید نشان خواهند داد.

دفتر مطبوعاتی حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان با اشاره به حمله هوایی آمریکا به غیرنظامیان افغانستان در شرق این کشور تأکید کرد: ادامه این حملات واکنش شدید مردم این کشور را در پی دارد.

بر اساس این بیانیه، حمله هوایی نظامیان آمریکایی به شهرستان ولایت «پکتیکا» به غیر نظامیان محکوم است.

حمله هوایی روز گذشته نیروهای آمریکایی به منزل پزشکی در منطقه «خوشامند» ولایت پکتیکا در شرق افغانستان 13 عضو این خانواده را کشت.

«گلاخان» فرماندار منطقه «خوشامند» در این رابطه گفت: نیروهای خارجی منزل یک پزشک به‌نام «وریشمن» را در منطقه «میناری» این منطقه بمباران کردند.

فرماندار این منطقه تصریح کرد: بر اثر این بمباران 13 نفر از اعضای خانواده این پزشک کشته شده‌اند که زنان و کودکان نیز در میان کشته‌ها وجود دارند.

«فضل عمل» ریش سفید منطقه خوشامند نیز اظهار داشت: در حمله هوایی نیروهای ناتو به منزل این پزشک افغانستانی تمام اعضای خانواده وی کشته شده‌اند.

«خلیل ضیایی» فرمانده پلیس ولایت پکتیکا نیز حمله هوایی نیروهای ناتو را تأیید کرده است.

ارسال نظر: