سخنگوی "حماس" اعلام کرد:

ادعای دروغ نتانیاهو در مورد کمک‌های بین‌المللی در غزه

کدخبر: 2055051

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تأکید کرد، ادعاهای بنیامین نتانیاهو مبنی بر این که کمک‌های مالی برخی موسسه‌های بین المللی فعال در نوار غزه به دست این جنبش رسیده است، دروغ محض است و هیچ پایه و اساسی ندارد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، "سامی ابوزهری"، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد، هدف نتانیاهو از این ادعاها فریب افکار عمومی جهانیان و اعمال فشار بر نهادها و موسسه‌های امدادرسانی بین‌المللی فعال در نوار غزه و توجیه محاصره ظالمانه این منطقه جنگ‌زده است.

در این بیانیه آمده است، اظهارات نتانیاهو در خصوص تأمین رفاه برای فلسطینیان تمسخرآمیز است زیرا نتانیاهو در جریان جنگ ۵۱ روزه غزه در سال ۲۰۱۴ صدها کودک و زن فلسطینی را به خاک و خون کشید و هزاران خانه را با خاک یکسان کرد.

وی افزود، نتانیاهو نماد تروریسم و تجاوز باقی خواهد ماند و با این ادعاهای دروغین هرگز نخواهد توانست چهره تروریست خود را بهبود بخشد.

پیش از این، نخست وزیر رژیم صهیونیستی حماس را به استفاده از منابع مالی برای ساخت آنچه "ماشین جنگی برای کشتار یهودیان" خوانده بود، متهم کرد و مدعی شد، این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که فلسطینی‌های فقیر و بی‌گناه امکان دسترسی به کمک‌های ضروری را ندارند.

نتانیاهو همچنین این ادعای واهی را مطرح کرده بود که رژیم صهیونیستی اجازه ورود کمک‌های انسان دوستانه به مردم غزه را می‌دهد و در عین حال این امکان را فراهم کرده است که شهروندان فلسطینی در بیمارستان‌های اسرائیل مداوا شوند.

از سوی دیگر، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) ادعاهای محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره عدم همکاری این جنبش با دولت رامی حمدالله نخست‌وزیر این تشکیلات را رد کرد و گفت، عباس خود علیه توافق ملی کودتا کرد.

سامی ابو زهری خاطر نشان کرد که اظهارات عباس مبنی بر این که دولت رامی حمدالله از طریق توافق ملی تشکیل شد و حماس حاضر به همکاری با آن نشد، کاملا به دور از حقیقت است و این خود عباس بود که علیه توافق ملی کودتا کرد و نیمی از دولتی را که با توافق ملی تشکیل شده بود، تغییر داد و اعضای فتح را جانشین وزرای قبلی آن کرد.

وی افزود، این تغییرات در کابینه دولت وفاق ملی باعث تبدیل شدن آن به دولتی حزبی و گروهی شد که هیچ ارتباطی با توافق ملی نداشت.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: