اعلام وضعیت فوق‌العاده در "ویسکانسین" آمریکا

کدخبر: 2055068

به دنبال تداوم اعتراض‌های مردمی به تیراندازی پلیس میلواکی، نیروهای گارد ملی ایالت "ویسکانسین" برای کمک به پلیس شهر "میلواکی" به حالت آماده باش درآمدند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: به دنبال تداوم اعتراضهای مردمی به تیراندازی پلیس میلواکی، نیروهای گارد ملی ایالت ویسکانسین برای کمک به پلیس شهر میلواکی به حالت آماده باش درآمدند.

معترضان خشمگین آمریکا بامداد شنبه و بعد از آن به خیابان‌های «میلواکی» آمدند و خودروهای پلیس را به آتش کشیدند که یک افسر پلیس به سمت یک فرد مظنون در حین عملیات تعقیب و گریز تیراندازی کرد و او را کشت.

ادوارد فلین رئیس پلیس میلواکی در یک کنفرانس خبری گفت، ویدئویی که از حادثه به دست آوردیم نشان می‌دهد که پلیس در این عملیات کاملا قانونی عمل کرده و فرد کشته شده پس از فرار با یک اسلحه در دست به سمت آنها بازگشته بوده است. با این حال پلیس میلواکی ویدئوی مذکور را انتشار عمومی نکرده است.

به گفته مقامات آمریکایی، فرد کشته شده یک آمریکایی آفریقایی تبار با نام سیلویل اسمیت، 23 ساله، بوده است.

به دنبال وقوع این حادثه، دهها نفر از مردم آمریکا، عمدتاً سیاهپوست، در اعتراض یه تیراندازی پلیس به خیابانها ریختند و تجمع آنها به درگیری با پلیس کشیده شد.

در جریان این درگیری یک پمپ گاز و چند خودروی پلیس به آتش کشیده شد و چندین تن نیز زخمی و حدود 17 نفر بازداشت شدند.

به دنبال احتمال وقوع درگیری در شب یک شنبه و تجمع دهها نفر، اسکات واکر فرماندار ویسکانسین بعد از دیدار با کلانتر میلواکی ضمن اعلام حالت فوق العاده گفت که به درخواست مقامات میلواکی نیروهای گارد ملی به حالت آماده باش درآمده و به محض درخواست پلیس در خیابانها مستقر خواهند شد.

نیروهای گارد ملی هر ایالت در آمریکا به نوعی ارتش محلی هر ایالت محسوب می‌شوند.

گزارش‌ها حاکی است در سال 2015 بیش از 1150 شهروند آمریکایی به دست نیروهای پلیس این کشور کشته شده‌اند.

ارسال نظر: