علمای بحرین:

آل خلیفه با هویت دینی مردم بحرین می‌جنگد

کدخبر: 2055079

علمای بحرین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند: نظام آل خلیفه جنگی موجودیتی علیه هویت ملی و دینی مردم این کشور به راه انداخته‌اند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، به نقل از پایگاه " مرآه البحرین" ، علمای بحرین در این بیانیه محاکمه موجودیت شیعه در کشورشان را محاکمه ای ویرانگر برای کشور خواندند.

در این بیانیه آمده است: بحرین در معرض دو تهدید است، تهدید وابستگی به خاک پاک بحرین و دوم وابستگی به طایفه، دین و مذهب که هر دو در تهدید آیت الله عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین، تجلی یافته است.

العالم نوشت: این بیانیه با سیاسی خواندن محاکمه آیت الله عیسی قاسم تصریح کرد: هدف قرار دادن آیت الله عیسی قاسم به اتهام عمل به فرایض الهی شامل خمس، زکات، امر به معروف، نهی از منکر و نماز جمعه صورت گرفته است.

در بیانیه علمای بحرین آمده است: مردم بحرین به ویژه علما به مسیر مقاومت در برابر ظلم و فساد و درخواست احقاق حقوق غصب شده ملت ادامه می دهند و خواستار حفظ وطن، کرامت انسانی و حقوق تمام شهروندان هستند.

آیت الله عیسی قاسم مدتی پیش به اتهام عمل به فرایض دینی که آل خلیفه آن را "جمع غیر قانونی اموال" نامید، محکوم و تابعیت وی لغو شد.

دومین جلسه محاکمه غیابی وی امروز برگزار و پس از چند دقیقه جلسه بعدی آن به ماه سپتامبر 2016 موکول شد.

ارسال نظر: