در دومین اجلاس جهانی شاعران همسرا عنوان شد:

گفتمان جهانی با شعر و ادبیات / انتخاب مرحوم حمید سبزواری به عنوان بهترین شاعر سال

کدخبر: 2055094

بیش از ۴۰۰ شاعر برجسته ایرانی و تعدادی از شاعران پارسی گوی جهان در دومین اجلاس جهانی شاعران همسرا حضور یافتند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، این اجلاس که همزمان با میلاد با سعادت امام رضا (ع) از ساعت 9 صبح تا 18 در فرهنگسرای بهمن برگزار گردید با استقبال کم نظیر شاعران برجسته ایرانی و تعدادی از شاعران پارسی گوی جهان قرار گرفت.

در این اجلاس ، سید عباس مجابی مسئول و دبیر برگزاری دومین اجلاس جهانی شاعران همسرا گفت : معتقدم شاعران ایرانی باید به عنوان یکی از ارکان فرهنگی کشور تکریم شوند چرا که به گفته بزرگان کشور ؛ دفاع از فرهنگ ایرانی اسلامی همان دفاع مقدس است. این درحالی است که ما با جدیت به این کار ادامه خواهیم داد و می‌خواهیم بحث همسرایی را جهانی کنیم.

وی با بیان اینکه ما می‌توانیم از شعر و ادبیات ؛ گفتمان جهانی بسازیم تاکید کرد: ما باید بتوانیم گفتمان فرهنگی ائمه معصومین(ع) را در جامعه رواج دهیم تا مردم با آن‌ها آشنایی بیشتری پیدا کنند. در این اجلاس علاوه بر اینکه بسیاری از شاعران به شعرخوانی پرداختند ، برنامه هایی مثل مولودی خوانی ، رونمایی از تمبر دومین اجلاس جهانی شاعران همسرا و اجرای کنسرت با حضور تعدادی از خوانندگان مطرح کشور نیز برگزار گردید که با استقبال روبرو گردید.

در خاتمه نیز با حضور دکتر محمد بیک زاده ، علی مظفر از شاعران برجسته کشور و مسئول دفتر دکتر علی لاریجانی و بختیار بختیاری از شاعران مطرح کشور به برندگان عرصه شاعری ، لوح افتخار و لاله زرین اهدا گردید.

در این اجلاس نیز ، به خانواده مرحوم حمید سبزواری به عنوان برترین شاعر سال ، لوح افتخار تقدیم شد.

ارسال نظر: