یک ماه پس از کودتای نافرجام ترکیه؛

بن‌علی ییلدریم: ۸۱ هزار نفر در ترکیه اخراج و یا تعلیق شده‌اند

کدخبر: 2055148

نخست وزیر ترکیه اعلام کرد: تاکنون بیش از ۸۱ هزار نفر در پی کودتای نافرجام به اتهام ارتباط با فتح الله گولن رهبر مخالفان، اخراج و یا از کار تعلیق شده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل « نسیم آنلاین »، نخست وزیر ترکیه اعلام کرد تاکنون بیش از ۸۱ هزار نفر در پی کودتای نافرجام در این کشور، به دلیل اتهام ارتباط با فتح الله گولن رهبر مخالفان، اخراج و یا از کار تعلیق شده‌اند .

بن‌علی ییلدریم اعلام کرد در مجموع ۷۶ هزار و ۵۹۷ نفر از کار تعلیق و حدود چهار هزار و۸۹۷ نفر در پی تلاش برای کودتا در ترکیه اخراج شده‌اند .

وی افزود: بیش از ۳۰ هزار از کارکنان نظامی، قضات و کارکنان دولتی هستند .

نخست وزیر ترکیه همچنین تصریح کرد: مقام‌های دولتی برای جدا کردن افرادی که مستقیم در این کودتا مشارکت داشته‌اند و آن‌هایی که ناخواسته در این ناآرامی گرفتار شده‌اند، در تلاش هستند .

وی افزود: باید میان آن دسته از افرادی که داوطلبانه و عامدانه در این سازمان مشارکت داشته‌اند و افرادی که اتفاقی با آن‌ها ارتباط داشته‌اند، تفاوت قائل شویم .

این برخوردها بعد از کودتای ناکام ۲۵ تیرماه در ترکیه روی می دهد. کودتای جمعی از نظامیان رده میانی بعد از ساعاتی شکست خورد و از آن زمان رجب طیب اردوغان برخورد با منتقدان و مخالفان خود را شدت بخشید .

ارتش سکولار و قضات دادگستری دو گروه از منتقدان و مخالفان اردوغان در سالهای گذشته بوده اند .

برخی فعالان ترکیه می گوید بعد از شکست کودتا اردوغان سعی در حذف همه منتقدان و مخالفان خود دارد. روند برخورد ها و اخراج ها با واکنش هایی روبرو شده است .

ارسال نظر: