در نشست خبری جشنواره فیلم سلامت عنوان شد:

تقدیر از "پوران درخشنده" و "رامبد جوان" در جشنواره فیلم سلامت/ نتیجه پرونده پزشکی کیارستمی بزودی اعلام می شود

کدخبر: 2055163

دبیر نخستین جشنواره فیلم سلامت گفت: پردیس سینمایی از ۱ تا ۵ شهریورماه و از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب فیلمهای این جشنواره را به نمایش درخواهد آورد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی « نسیم آنلاین »، نشست خبری نخستین جشنواره فیلم سلامت با حضور "محمدهادی ایازی" معاون اجتماعی وزارت بهداشت و "ابراهیم داروغه زاده" دبیر این دوره از جشنواره در سالن آفتاب مجموعه ایوان شمس برگزار شد.

محمدهادی ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت در ابتدای این نشست خبری در سخنانی، گفت: در چند سال گذشته ارتباط بسیار خوبی با رسانه ها برقرار کردیم و حاصل آن هم برگزاری نخستین جشنواره فیلم سلامت است. در حقیقت این جشنواره با هدف ایجاد ارتباط بین جامعه هنری و موضوع سلامت برگزار می شود.

وی افزود: اگر بخواهیم مسئله سلامت و اصلاح سبک زندگی در جامعه بسط و گسترش پیدا کند باید از طریق هنرمندان و اصحاب فرهنگ اقدام کنیم. البته در گذشته اقدامات خوب در حوزه سلامت انجام شده است ولی دغدغه های ما آنقدر زیاد است که بیش از این باید از هنرمندان برای فرهنگ سازی در این حوزه استفاده کنیم.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت ادامه داد: بر اساس بررسی های انجام شده 50 درصد از فوتی های کشور بر اثر بیماری های قلبی و عروقی است. همچنین موضوعاتی چون تحرک، مصرف نمک، قند و چربی نیز در سلامت جامعه بسیار مهم و اساسی است.

ایازی خاطرنشان کرد: ما در وزارت بهداشت 300 فیلم ساخته شده در سه دهه اخیر سینما را مورد بررسی قرار دادیم که بر این اساس این بررسی ها نشان می دهد آقایان 2 برابر و خانم ها 4 برابر در دهه دوم به نسبت دهه اول بعد از انقلاب از سیگار در فیلم ها استفاده کرده اند. همچنین استفاده از سیگار توسط آقایان 4 برابر و خانم ها 10 برابر در فیلم ها در دهه سوم به نسبت دهه دوم بعد از انقلاب افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: ما در دوره جدید فعالیت و مدیریت وزارت بهداشت شورای فرهنگ سلامت را راه اندازی کرده ایم که تا روز گذشته تعداد 66 جلسه فرهنگی با موضوع و محور سلامت برگزار کرده است. بر این اساس در این جلسات اصحاب فرهنگ و صاحب نظران در حوزه سلامت حضور داشته اند.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت تصریح کرد: ساخته شدن مجموعه تلویزیونی "پریا" و اقدامات دیگر هنری در حوزه سلامت حاصل برگزاری چنین جلساتی در وزارت بهداشت است. همچنان که می بینیم موضوع ایدز و مدیریت سلامت در سریال "پریا" خاطرنشان شده است.

ایازی متذکر شد: از جامعه هنری و سینمایی برای همراهی با برگزاری این جشنواره تقدیر و تشکر می کنم و امیدوار هستم این جشنواره استمرار داشته باشد تا به سلامت مردم کمک کند.

وی در پایان گفت: پیرامون پرونده پزشکی مرحوم عباس کیارستمی هم باید عرض کنم که بسیار متاسفم که این واقعه تلخ اتفاق افتاده است. بر این اساس باید اعلام کنم که دکتر هاشمی وزیر بهداشت در طول دوران بیماری 6 بار از ایشان عیادت کرده است. همچنین وزارت بهداشت در جلساتی که داشته است به این موضوع پرداخته است که در روزهای آینده نتایج آن به مردم اطلاع داده خواهد شد.

ابراهیم داروغه زاده دبیر نخستین جشنواره فیلم سلامت نیز که در این نشست خبری حضور داشت در سخنانی، گفت: برگزاری جشنواره ها بدون کمک و یاری رسانه ها امکان پذیر نیست. بر این اساس جشنواره ها زمانی اثرگذار است که پیام آن توسط رسانه ها به مردم و جامعه منتقل شود.

وی افزود: نخستین دوره از جشنواره فیلم سلامت با هدف جلب نظر فیلم سازان، هنرمندان و برنامه سازان به موضوع سلامت آغاز به کار کرده است. البته همه می دانیم که مهمترین وظیف دولت تامین سلامت جامعه در تمامی ابعاد آن است ولی نخستین چیزی که از موضوع سلامت به ذهن مردم جامعه می رسد دارو و درمان است.

دبیر نخستین جشنواره فیلم سلامت ادامه داد: این جشنواره روبرویی دغدغه فیلم سازان با مسئولان در حوزه سلامت است. بر این اساس امیدوار هستیم تا شاهد آثار بهتر و کیفی تری در سال های آینده باشیم. در حقیقت از فیلم سازان کمک می خواهیم تا آثار بهتری را در سال های بعدی شاهد باشیم.

داروغه زاده خاطرنشان کرد: پردیس سینمایی چارسو به عنوان کاخ جشنواره اعلام شده است. این پردیس سینمایی از 1 تا 5 شهریورماه و از ساعت 10 صبح تا 10 شب فیلمهای این جشنواره را به نمایش درخواهد آورد.

وی اضافه کرد: از دیگر برنامه های ما در قالب برگزاری این جشنواره می توان به نمایش فیلم های برگزیده این دوره از جشنواره از تلویزیون اشاره کرد. بر این اساس با شبکه‌های 3 و 4 تعاملاتی صورت گرفته است تا پس از جشنواره فیلمهای برگزیده آن را روی آنتن ببرند.

دبیر نخستین جشنواره فیلم سلامت یادآور شد: از دیگر اقدامات ما می توان به هماهنگی برای نمایش مستندهای برتر این دوره از جشنواره از شبکه مستند سیما اشاره کرد. همچنین در اختتامیه جشنواره فیلم سلامت دو بزرگداشت خواهیم داشت. بزرگداشت نخست برای "پوران درخشنده" برای ساخت فیلمهایی در عرصه سلامت است و دومین بزرگداشت برای "رامبد جوان برای ترویج فرهنگ سلامت و نشاط در سطح کشور می باشد.

داروغه زاده تصریح کرد: در برنامه های آینده ما برگزاری جشنواره به صورت سالانه قرار گرفته است. همچنین سازو کار حمایتی برای تولید فیلم هایی با موضوع سلامت تا به امروز نبوده که به دنبال ایجاد این ساز و کارها برای تولید فیلم های بسیار خوب در این حوزه هستیم.

خبرنگار:روزبه ملاعبدالله قمصری

ارسال نظر: