مشاور عالی سازمان سنجش خبر داد

انتخاب رشته همزمان متقاضیان رشته‌های با آزمون و بدون آزمون کنکور

کدخبر: 2055182

مشاور عالی سازمان سنجش کشور گفت: متقاضیان شرکت‌کننده در رشته‌های با آزمون و بدون آزمون کنکور سراسری سال ۹۵ می‌توانند به صورت همزمان انتخاب رشته خود را انجام دهند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حسین توکلی در گفتگو با میزان گفت: انتخاب رشته افراد در کنکور سراسری سال 95 که از روز 23 مرداد آغاز شده است هم زمان برای افرادی که خواهان حضور در رشته های با آزمون و بدون آزمون هستند انجام می شود.

وی افزود: افراد تا روز 28 مرداد زمان خواهند داشت تا انتخاب رشته خود را نهایی کرده و 150 کد رشته محل را برگزینند.

مشاور عالی سازمان سنجش کشور با اشاره به انتشار دفترچه راهنمای رشته های با آزمون از روز 18 مرداد اظهارکرد: دفترچه راهنمای رشته های با آزمون از روز دوشنبه 18 مرداد به روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت و دفترچه راهنمای رشته های بدون آزمون نیز روز پنج شنبه 21 مرداد منتشر شد.

توکلی با ارائه آماری از تعداد افرادی که برای شرکت در رشته های با آزمون مجاز اعلام شده اند تصریح کرد: از تعداد 772 هزار و 982 داوطلب شرکت کننده در جلسه آزمون، 531 هزار و 906 نفر برای شرکت در رشته های روزانه و شبانه مجاز اعلام شده اند.

وی در خصوص ثبت نام کنندگان در رشته های بدون آزمون و افرادی که می خواهند برمبنای سوابق تحصیلی در دانشگاه حاضر شوند خاطرنشان کرد: 87 هزار و 455 داوطلب می توانند رشته های بدون آزمون را برای حضور در دانشگاه انتخاب کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش کشور با تاکید بر اینکه هر داوطلب در انتخاب کد رشته محل ها باید به ظرفیت و نوع جنسیت پذیرش شده در دانشگاه انتخابی دقت کند، گفت: برخی از دانشگاه ها منحصرا پذیرش دختر و یا پسر دارند و به همین خاطر درخواست ما این است که افراد در ثبت کد رشته محل های مورد نظر خود دقت کنند.

ارسال نظر: