با حضور آیت‌الله جنتی

اولین نشست مشترک هیات رئیسه مجلس با شورای نگهبان برگزار شد

کدخبر: 2055207

اولین نشست مشترک هیئت‌رئیسه مجلس با شورای نگهبان با حضور دبیر این شورا برگزار شد.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از روابط عمومی شورای نگهبان، اولین نشست مشترک هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اعضای شورای نگهبان به منظور تعامل و درک متقابل ارکان قوه‌مقننه و درک متقابل مجلس و نهاد پاسدار قانون اساسی برگزار شد.

در ابتدای جلسه آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان ضمن ابراز خشنودی از برگزاری چنین نشستی، ایام مبارک دهه کرامت و میلاد حضرت ثامن‌الحجج(ع) را تبریک گفت و به فرازهایی از مقام شامخ آن امام همام اشاره کرد.

در این جلسه که با هدف تعاملات بیشتر دو نهاد در راستای تبیین‌ ابهامات و ایرادات شورای نگهبان راجع‌ به مصوبات و تصمیمات مجلس و اصلاح و تصویب قوانین کاربردی از جمله قانون انتخابات و برنامه‌های توسعه تشکیل گردید؛ بر حضور فعال و مستمر اعضای شورای نگهبان در جلسات کارشناسی و کمیسیون‌های مجلس و ارائه نقطه‌ نظرات این نهاد به مجلس تأکید شد.

مسعود پزشکیان، علی مطهری،‌ بهروز نعمتی،‌ محمدقسیم عثمانی، غلامرضا کاتب، قاضی‌زاده هاشمی، محمدعلی وکیلی و اکبر رنجبرزاده از اعضای هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی و آیت‌الله جنتی، محمدرضا علیزاده، عباسعلی کدخدایی، نجات‌الله ابراهیمیان، سام سوادکوهی و سیدفضل‌الله موسوی از شورای نگهبان در این نشست حضور داشتند که هر کدام ضمن بیان نقطه‌ نظرات خود پیشنهادهایی جهت بهبود روند قانونگذاری ارائه دادند.

همچنین مقرر شد تشکیل این‌گونه جلسات مشترک استمرار یابد.

ارسال نظر: