سقف اعتبار واحدهای صنعتی فعال در حوزه صادرات افزایش یافت

کدخبر: 2055220

به گفته صمد حسن زاده، موضوع تأمین منابع مالی بنگاه ها به خصوص در حوزه های تخصصی همچون صادرات از موضوعاتی است که بنگاه های تولیدی اغلب با آن درگیر هستند

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تبریز، گفت: در جلسه ای که هفته گذشته با حضور مدیرعامل و برخی مدیران بانک توسعه صادرات برگزار شد در زمینه افزایش اختیارات به کارشناسان استانها در تصویب و کارشناسی پرونده ها و شفاف سازی در این زمینه برای خدمت بهتر به بنگاههای اقتصادی گفتگو کردیم.

صمد حسن زاده، در گفت و گو با پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز ، افزود: مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران نیز در این جلسه دستور همکاری بیشتر و تسهیل مراحل اداری برای مراجعین به بانک را صادر کرد و نسبت به تسریع در خدمات رسانی بانک به فعالان اقتصادی به ویژه در حوزه صادرات غیرنفتی قول مساعدت و همکاری داد.

وی افزود: با این تصمیم دیگر لزومی به مراجعه به مرکز برای بررسی و تصمیم گیری راجع به پرونده های این حوزه نیست و به راحتی تجار و فعالان اقتصادی می توانند بدون آن که زمان زیادی را برای بررسی امور بانکی خود صرف کنند در شعبه مرکز استان نسبت به حل مشکلات و درخواست های خود اقدام نمایند.

حسن زاده همچنین از افزایش سقف اعتبار برای واحدهای صنعتی فعال در حوزه صادرات توسط بانک توسعه صادرات ایران خبر داد و افزود: در این جلسه به مسئولین استانی دستور داده شد به تمام واحدهای صنعتی فعال در حوزه صادرات خدمات و تسهیلات لازم متناسب با شرایط واحدها ارائه شود که این موضوع می تواند به تأمین مالی بنگاه های فعال در حوزه صادرات غیرنفتی کمک شایانی کند و مثمر ثمر باشد.

به گفته وی موضوع تأمین منابع مالی بنگاه ها به خصوص در حوزه های تخصصی همچون صادرات از موضوعاتی است که بنگاه های تولیدی اغلب با آن درگیر هستند بنابراین اقدامات بانک توسعه صادرات برای پرداخت تسهیلات مورد نیاز فعالان اقتصادی در استان ها اقدام بسیار مهمی محسوب می شود.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز همچنین به ظرفیت های استان آذربایجان شرقی در زمینه صادرات اشاره کرد و گفت: این استان با وجود شرایط نامساعد اقتصادی، 8 واحد نمونه ملی صادراتی فعال در منطقه دارد و قطب صنعتی شمال غرب کشور محسوب می شود.به گفته وی اگر همکاری و مساعدت و تعامل بیشتری بین سازمانهای حمایتی و مراکز استانها برقرار شود نتیجه بهتری حاصل خواهد شد و همه مسئولین بر تولید با کیفیت و صادرات محور توافق دارند. به گفته وی همجواری با چهار کشور مهم به لحاظ صادرات، این فرصت را در اختیار این استان قرار داده که در این زمینه بهتر و موفق تر عمل کند.

ارسال نظر: