عضو حزب حاکم ترکیه:

ادامه بحران در سوریه برای ترکیه و روسیه تهدیدآمیز است

کدخبر: 2055401

یک عضو حزب حاکم ترکیه اعلام کرد، موضع این کشور در قبال بحران سوریه این است که ادامه این بحران تهدیدهای حائز اهمیتی برای آنکارا و مسکو ایجاد می‌کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، "طالب کوجوک‌جان"، عضو حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه و نماینده این حزب در کمیسیون امور خارجی پارلمان این کشور در گفت‌وگویی با خبرگزاری اسپوتنیک خاطرنشان کرد: همکاری‌های میان مسکو و آنکارا باید در سه حوزه انرژی، اقتصاد و بحران سوریه دنبال شود.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت همکاری میان کشورش و روسیه درباره بحران سوریه گفت که ادامه مناقشه در این کشور باعث ایجاد خطراتی بسیار مهم برای منافع آنکارا و مسکو می‌شود.

این نماینده پارلمان ترکیه در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به عادی‌سازی روابط کشورش و روسیه گفت، نامه عذرخواهی اردوغان در خصوص سرنگون‌ شدن یک جنگنده روسی نقش بسیار مهمی در بهبود روابط مسکو و آنکارا ایفا کرد.

کوجوک‌جان همچنین تصریح کرد: مواضع روسیه در جریان کودتای نافرجام نظامی در ترکیه عنصر دیگری بود که به بهبود روابط دو طرف کمک کرد.

وی خاطرنشان کرد: روسیه و ترکیه هر دو به دنبال جلوگیری از فعالیت‌های تروریستی در منطقه هستند و هر دو کشور مبانی مشترکی برای دستیابی به توافق در خصوص مسأله سوریه دارند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: