رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

فساد اقتصادی بزرگ‌ترین آفت توسعه و تعالی کشور است

کدخبر: 2055486

پورابراهیمی گفت: وجود فساد در بدنه نظام اقتصادی کشور یکی از مهم‌ترین معضلات و چالش‌های موجود بر سر راه توسعه اقتصادی و نهادینه شدن اقتصاد مقاومتی است که باید برای شفاف سازی آن راه‌حلی علمی و عملی پیدا شود.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور، محمدرضا پورابراهیمی داورانی در آستانه هفدهمین اجلاس سراسری بسیج اساتید کشور در مشهد مقدس اظهار کرد: مشکلات اقتصادی که هم اکنون دامن کشور را گرفته جامعه را به سمت یأس و نا امیدی برده و باید به سرعت برای آن کاری انجام داد.

وی با اشاره به بیانات جدی مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: باید ارتباط و مطالبات دوجانبه ای میان قوای مختلف وجود داشته باشد تا بتوانند مشکلات اقتصادی را برطرف کرده و برای قدرتمند شدن نظام در این حوزه بکوشند.

پورابراهیمی با تأکید بر الزم تدوین برنامه‌های اجرایی برای رسیدن به راهبردهای مطرح شده از طرف مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: مجلس در این حوزه باید قوانین مدون و مشخصی را وضع کرده و در این حوزه اقدامات لازم را اجرایی کند و دولت نیز باید برای اقدامات خود چارچوب اجرایی و علمی در نظر داشته باشد.

نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هم‌اکنون کشور ما در وضعیت جنگ اقتصادی بوده و امکانات فعلی برای پیروزی در این جنگ تکافوی نیازها را ندارد لذا باید از ابزارهای علمی در این بخش استفاده شود تا حداکثر بازدهی از منابع موجود به عمل آید.

وی، بسیج اساتید را بازوی علمی نظام از نظر اخلاص و رفتار انقلابی دانست و اظهار کرد: اکنون زمانی است که این سازمان از نهایت ظرفیت خود برای بهبود وضعیت اقتصادی استفاده کرده و برای رفع مشکلات موجود در این حوزه اعم از رکود، کمبود نقدینگی، مشکلات قانونی و دیگر مواردی از این دست تلاش کند.

پورابراهیمی با اظهار ناراحتی از برخی مفسده‌ ها در نظام اقتصادی کشور بیان کرد: وجود فساد در بدنه نظام اقتصادی کشور یکی از مهم ترین معضلات و چالش های موجود بر سر راه توسعه اقتصادی و نهادینه شدن اقتصاد مقاومتی است که باید برای شفاف سازی آن راه حلی علمی و عملی پیدا شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ایجاد ارتباط میان نظریه های علمی در حوزه اقتصاد مقاومتی و روش های اجرایی و عملی است اقدامی است که سازمان بسیج اساتید باید در دستور کار خود قرار دهد.

گفتنی است، هفدهمین اجلاس سالانه اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، از ۹ تا ۱۲ شهریور 95 با حضور استادان و نخبگان دانشگاهی بسیجی، فرماندهان شبکه های جنگ نرم و ... بامحوریت « اقتصاد مقاومتی و جایگاه بین المللی شدن قدرت جمهوری اسلامی» در سالن صبای مشهد مقدس برگزار می‌شود.

ارسال نظر: