خواهرزاده زنده یاد جلال آل احمد:

از روند شکل گرفته در مرمت و بازسازی خانه سیمین و جلال رضایت داریم

کدخبر: 2055507

خواهر زاده جلال آل احمد با اشاره به اینکه رویکرد منطقی، علمی و کارشناسی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی در مرمت و بازسازی خانه سیمین و جلال قابل تقدیر است، گفت: بازماندگان و دوستداران سیمین و جلال از استراتژی و خط مشی تعیین شده در این خصوص رضایت دارند.

به گزارش « نسیم آنلاین » ، محمد حسین دانایی یکی از دغدغه های بازماندگان و دوستداران مرحوم جلال آل احمد و سیمین دانشور را حفظ و حراست از منزل این دو نویسنده بزرگ برای اهالی ادبیات و فرهنگ دانست و گفت: خوشبختانه در سال جاری از سوی دست اندرکاران شرکت توسعه فضاهای فرهنگی در مرمت و باز سازی خانه موزه سیمین و جلال تسریع صورت گرفته است.

وی با تقدیر و تشکر از مهندس علیرضا جعفری، مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران،افزود: خوشبختانه در حال حاضر شاهد حاکم شدن رویکرد کاملا علمی، کارشناسی و مثبت مسئولان و متولیان امر برای تسریع در مرمت و بازسازی این خانه هستیم.

دانایی با اشاره به دلگرمی ایجاد شده در خصوص مرمت و احیای علمی خانه موزه سیمین و جلال گفت: حفظ اصالت و هویت این خانه موزه همواره دغدغه بازماندگان و دوستداران سیمین و جلال بوده است که خوشبختانه متصدیان امر در شرکت توسعه فضاهای فرهنگی نیز تاکید به حفظ ماهیت وهویت بنا دارند.

وی با تاکید به ضرورت حفظ کاربری خانه موزه سیمین و جلال، گفت: این مجموعه باید در قالب کاربری محل سکونت باشد و نباید به کاربری دیگری از جمله گالری نقاشی وسایر کاربری های مشابه تغییر یابد.

خواهر زاده جلال آل احمد با اشاره به دیدگاه شکل گرفته در شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران مبنی بر تسریع در روند تکمیل مرمت و بازسازی منزل سیمین و جلال تا پایان سال جاری، افزود: امیداریم این دیدگاه همچنان تا پایان پروژه بر عوامل اجرایی مستولی باشد.

وی به بهره برداری از مرمت و بازسازی خانه سیمین و جلال تا پایان سال95 اشاره و خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه سقف مجموعه برای بازسازی جمع آوری شده و در آستانه نزدیک شدن به فصل زمستان و بارندگی هستیم، بنابراین لازم است با تامین اعتبارات، به موقع و قبل از بارش باران پروژه را به اتمام برسانیم.

دانایی با تأکید بر ارزش تاریخی و فرهنگی این بنا، یادآور شد: با بینش عالمانه به وجود آمده در پروژه سیمین و جلال، مطمئنا با تامین به موقع منابع مالی، هرچه زودتر شاهد مقاوم سازی و تکمیل پروژه به دور از آسیبهای طبیعی خواهیم بود.

وی در ادامه به نحوء بهره برداری از پروژه و دعوت از شخصیتهای ذی صلاح و ذی نفع در مراسم بهره برداری اشاره و خاطر نشان کرد: باید بهترین الگوی مدیریتی در بهره برداری از خانه موزه های موجود در شهر تهران در این مجموعه به اجرا در آید.

خواهر زاده جلال آل احمد با اشاره به استفاده از تجارب مسئولان خانه موزه های موجود در کشور، گفت: در این صورت می توان با دستورالعمل پیشرفته تری خانه موزه سیمین و جلال را به بهره برداری رساند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون نکته و مسئله ای خاصی در مرمت و بازسازی خانه سیمین و جلال وجود ندارد، ادامه داد : امیدواریم با پشتیبانی مالی لازم، مقاوم ‌سازی به سرعت و دقت پیش رود.

خانه جلال آل احمد و سیمین دانشور در منطقه 1 شهرداری تهران و در فاصله کمی از میدان قدس و در محله دزاشیب واقع شده است .شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران مسئولیت مرمت و احیای خانه سیمین و جلال را به عهده دارد و زنده سازی خانه مشاهیر و نخبگان، پاسداشت منزلت نویسندگان به عنوان پایه های فرهنگ و هنر در جامعه، ترویج ارزش ها و اندیشه های نخبگان هنر و ادبیات، توسعۀ فضاهای فرهنگی به مثابه منشأ اثرگذاری در جامعه، ارتقای سطح عمومی فرهنگ، ایجاد نشانه های شهری با اتکا به باورها و ارزش های جامعه و ایجاد کانون های اجتماعی برای اقشار هنرمند از جمله مهمترین اهداف این پروژه به شمار می آید.

ارسال نظر: