هوای استان ایلام در وضعیت بحران قرار گرفت

کدخبر: 2055717

کارشناس مرکز پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: ورود توده جدید گرد و غبار و ریزگردها وضعیت هوا در برخی مناطق این استان را در شرایط بحران قرار داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، عطاالله ویسی اظهار کرد: هم اکنون وضعیت هوا در شهرهای ایلام، ایوان، مهران و چرداول با پنج برابر حد مجاز آلودگی در وضعیت بحران است.

وی با بیان اینکه حد مجاز آلودگی هوا 150 میکروگرم در هر متر مکعب است، افزود: همچنین وضعیت هوا در سایر شهرستان‌های تابعه استان ایلام هم اکنون در وضعیت هشدار قرار دارد.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی استان ایلام هم در خصوص آخرین وضعیت گرد و غبار در آسمان این استان گفت: توده ریزگردها از طرف بیابان های عراق شکل گرفته و وارد این استان شده است.

مجتبی میهن پرست افزود: مسیر اصلی این توده آن به سمت استان های غرب و شمال غرب کشور است که بخش کوچک و ضعیفی از آن به آسمان استان ایلام وارد شده است.

وی یادآور شد: این توده هم اکنون باعث آلودگی شدید هوا در بیشتر مناطق استان شده ولی از غلظت آن تا عصر چهارشنبه بتدریج کاسته شده و از آسمان استان خارج می شود.

به توصیه رئیس مرکز بهداشت استان ایلام گروه‌های خاص شامل جانبازان شیمیایی، زنان باردار، کودکان، افراد سالخوره، بیماران قلبی و ریوی امروز از حضور در هوای آزاد به علت غلظت بالای ریزگردها خودداری کنند.

گفتنی است، هم اکنون نشست کمیته اضطرار آلودگی هوا در محل اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام با حضور اعضای این کمیته در حال برگزاری است.

ارسال نظر: