لاریجانی در دیدار وزیرامور خارجه نروژ:

ملت ایران در انتظار کسب نتایج ملموس از برجام است

کدخبر: 2055898

رئیس مجلس گفت: آمریکا بد عهدی کرده است و اکنون ملت ایران در انتظار عمل طرف های غربی به تعهدات خود و کسب نتایج ملموس از برجام است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، بورگه برنده وزیرامور خارجه نروژ امروز چهارشنبه با رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و پیرامون مسائل دو جانبه منطقه ای و بین المللی گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار لاریجانی با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 ، گفت: جمهوری اسلامی ایران با صداقت کامل از همان ابتدا پای در مسیر گفتگوهای هسته ای برای نیل به یک راه حل عادلانه و منطقی نهاد و انعقاد برجام نقطه اوج این رفتار صادقانه جمهوری اسلامی ایران بود.

وی افزود: اما آمریکا بد عهدی کرده است و اکنون ملت ایران در انتظار عمل طرف های غربی به تعهدات خود و کسب نتایج ملموس از برجام است.

لاریجانی اضافه کرد: طبعا کشورهای اروپایی از جمله نروژ می توانند در طی موفقیت آمیز این مسیر نقش فعالی ایفا کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی از مقابله با تروریسم و افراط گری و حل و فصل بحرانهای منطقه ای به عنوان زمینه های همکاری مثبت و سازنده فیمابین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای اروپایی نام برد و تاکید کرد: ما علاقمند به همکاری با کشورهایی همچون نروژ در راستای استقرار ثبات در منطقه و کمک به حل بحران های خطرناک منطقه همچون مقابله با گروه های تروریستی هستیم .

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اوضاع بحرانی در بحرین و یمن گفت: عربستان با چه مجوزی به خود اجازه داده است بیش از یکسال و چند ماه مردم بی گناه یمن را مورد هجمه همه جانبه خود قرار داده و کشتار زنان و کودکان یمنی را سرلوحه کار خود قرار دهد؟

وی نقض آشکار حقوق بشر در بحرین و تضییع حقوق شهروندان و از جمله آیت الله شیخ عیسی قاسم را محکوم کرد و افزود: این اقدامات خود سرانه ثبات و آرامش کل منطقه را تحت الشعاع قرار داده است.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه از تروریسم به عنوان پدیده ای شوم برای مردم منطقه و جهان نام برد و ضمن اشاره به نقش موثر و سازنده جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تروریسم در سوریه ،‌عراق و منطقه بر لزوم همکاری جدی همه نیروهای منطقه ای و بین المللی در مقابله با آن تاکید کرد.

در ادامه این دیدار بورگه برنده با اشاره به نقش کشورش در انعقاد برجام گفت: نروژ نسبت به تحقق عملی مفاد برجام از سوی طرف های متعاهد خوشبین و بر این اعتقاد است که جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود عمل کرده است.

وی افزود: نروژ به سهم خود سیاست حسن اجرای برجام را دنبال می کند.

وزیر امور خارجه نروژ همچنین با اشاره به مسائل منطقه ای از تلاش های ایران برای مقابله با گروه های تروریستی در عراق تقدیر کرد و گفت: اطمینان داریم که جمهوری اسلامی ایران به تلاش های سازنده خود در ریشه کنی داعش و کمک به برقراری ثبات در عراق ادامه خواهد داد.

وی همچنین گفت: معتقدیم ایفای نقش موثر تمام گروه های قومیتی در فرایند آزاد سازی موصل از چنگال داعش و برقراری ثبات در کشور عراق ضروری است.

بورگه برنده افزود: پس از شکست داعش در عراق با کمک کشورهای موثر همچون جمهوری اسلامی ایران می توان شرایط مساعدی را برای بهبود زندگی و معیشت مردم عراق فراهم نمود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد مسیر گسترش تعاملات بانکی و تجاری با اتحادیه اروپا در سایه تحقق مفاد برجام هموار گردد.

ارسال نظر: