معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه:

قم جزء پنج استان موفق در زمینه کاهش وقوع و کنترل جرم است

کدخبر: 2055902

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، با بیان این که کارهای انجام شده در قم می‌تواند برای سایر استان های کشور الگو باشد، گفت: قم جزو پنج استان مطلوب کشور در زمینه کاهش وقوع و کنترل جرم است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محمد باقر الفت روز چهارشنبه در شورای پیشگیری از وقوع جرم استان قم در سالن جلسات دادگستری قم، به فعالیت مرکزهای بازپروری معتادان در قم اشاره کرد و افزود: استان قم در این زمینه مدیریت خوبی انجام داده است و جزو پنج استان مطلوب کشور در زمینه کاهش وقوع و کنترل جرم است.

وی از کاهش آسیب های اجتماعی در کشور به عنوان یکی از مباحث جدی نام برد و افزود: به طور کلی آسیب های اجتماعی ثمره پدیده های ناهنجاری اجتماعی است.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم در کاهش آسیب های اجتماعی تلاش کنیم باید به علت بروز آنان نیز توجه ویژه ای داشته باشیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه بر تعامل و هم اندیشی میان دستگاه های متولی در این زمینه تاکید و بیان کرد: باید تمام توان خود را در کنار هم قرار دهیم.

الفت خاطرنشان کرد: باید به پدیده ها که علت به وجود آمدن آسیب ها می باشند نیز توجه کرد.

وی بر پیشگیری از وقوع جرم تاکید کرد و گفت: در حوزه پیشگیری باید اقدام ها با دقت، تامل و تفکر انجام شود و در این زمینه نیاز به کار پژوهشی است و بیش از گذشته باید به مقوله پیشگیری بپردازیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود، بر ادامه و استمرار جلسه های این شورا تاکید کرد و گفت: باید بر برنامه مراقبت پس از خروج معتاد پاک شده از مرکزهای بازپروری تلاش مضاعف صورت بگیرد و با اِعمال مراقبت ها، معتادان پاک شده را در به دست آوردن شغل و درآمد مناسب و بازگشت به آغوش خانواده ها یاری کرد.

وی مساله حاشیه نشینی در شهرها را مورد توجه قرار داد و گفت: در ایجاد زمینه زندگی مناسب در حاشیه شهرها دستگاه های مربوط اهتمام ویژه ای داشته باشند و تدبیرهای لازم در این زمینه اندیشیده شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه هم چنین بر فعال شدن مرکزهای مشاوره در کنار دادگاه های خانواده تاکید کرد.

هم چنین تعدادی از اعضای شورای پیشگیری از وقوع جرم استان قم در این جلسه نقطه نظرها و دیدگاه های خود را بیان کردند.

دیدار با آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید و حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امام جمعه قم، زیارت حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع)، نشست خبری با اصحاب رسانه و بازدید از یکی از مراکز بازپروری معتادان از دیگر برنامه های الفت در سفر به استان قم است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: