المپیک ریو - ۲۰۱۶

پایان کار والیبال ایران در ریو/ شاگردان لوزانو مغلوب ایتالیا شدند

کدخبر: 2055947

تیم ملی والیبال ایران در مرحله پلی‌آف رقابت‌های والیبال المپیک ۲۰۱۶ ریو مقابل ایتالیا شکست خورد.

به گزارش خبرنگار اعزامی « نسیم آنلاین » از ریو، ملی‌پوشان ایران از ساعت 1:30 بامداد پنجشنبه در مرحله یک چهارم نهایی بازی های المپیک ریو به مصاف ایتالیا رفتند و با نتیجه سه بر صفر مقابل حریف قدرتمند خود مغلوب شدند.

در این مسابقه ایتالیا در سه ست پیاپی و با امتیازات 31 بر 29، 25 بر 19 و 25 بر 17 به برتری دست یافت.

ایتالیا با این پیروزی حریف آمریکا در مرحله نیمه نهایی شد.

رائول لوزانو در این مسابقه تیم خود را با ترکیب اولیه سعید معروف، شهرام محمودی، سیدمحمد موسوی، عادل غلامی، میلاد عبادی پور، فرهاد قائمی و مهدی مرندی روانه میدان کرد.

در سوی دیگر میدان هم ایتالیا با هدایت جیانلورنزو بلنجینی با ترکیب سیمونه جیانلی، ایوان زایتسف، عثمانی خوانتورینا، فیلیپه لانزا، امانوئل بیرارلی، سیمونه بوتی و ماسیمو کولاچی وارد مسابقه شد.

** ست اول (ایران 29 - ایتالیا 31) مسابقه با سرویس میلاد عبادی پور شروع شد. سرویسی که پس از یک رفت و برگشت و با اسپک شهرام محمودی به نخستین امتیاز بازی برای ایران تبدیل شد. ملی پوشان ایران در امتیازات آغازین بازی در زدن سرویس و دریافت و توپ گیری عملکرد خوبی داشتند اما در سوی دیگر میدان این ایوان زایتسف بود که یک تنه مقاومت می کرد و از دشوارترین توپ ها هم امتیاز به دست می آورد. فشار روانی زیاد روی بازیکنان دو تیم، تعداد اشتباهات سرویس را بالا برده بود. جنگندگی ملی پوشان ایران که در این مسابقه عملکرد خوبی در توپ گیری داشتند باعث شد ایران در امتیاز 11 بر 10 پیش بیافتد. در امتیاز بعدی، فرهاد قائمی با سرویس قدرتی خود دریافت حریف را به هم ریخت که همین موضوع باعث خطای اسپک مهاجم ایتالیا و ایجاد فاصله دو امتیازی شد تا بلنجینی نخستین وقت استراحت بازی را درخواست کند. پس از ورود دو تیم به میدان بازهم زایتسف بود که با دو اسپک کم نظیر دو امتیاز پیاپی به دست آورد و کار را به تساوی کشاند. دریافت های خوب بازیکنان ایران این فرصت را به معروف می داد که از پاس های سرعتی بیشتر استفاده کند و غلامی و موسوی هم با استفاده از این پاس ها چند امتیاز کسب کردند. دو امتیاز اسپک پیاپی از محمودی، ایران را در امتیاز 22 بر 21 پیش انداخت تا بلنجینی دومین وقت استراحت خود را هم درخواست کند. در امتیاز 23 بر 22 به سود ایران، مجتبی میرزاجانپور به جای قائمی وارد میدان شد تا در دفاع روی تور قدرت ایران را بالا ببرد اما پس از اینکه ایتالیا به امتیاز رسید، قائمی هم به جای خود بازگشت. در امتیاز 24 بر 23 مهدوی و غفور به جای محمودی و معروف وارد میدان شدند. دو امتیاز ایتالیا، این بار لوزانو را مجبور به درخواست وقت استراحت کرد. بازگشت دو تیم به میدان دو امتیاز برای ایران داشت تا شاگردان لوزانو یک بار دیگر در آستانه پیروزی در ست نخست قرار بگیرند اما سرویس قائمی به تور خورد و امتیاز به ایتالیا رسید. در امتیاز 28 بر 27 به سود ایران، معروف و محمودی به جای خود بازگشتند. پس از این جا به جایی، ایتالیا بازهم یک امتیاز پیش افتاد و لوزانو هم برای دومین بار وقت استراحت گرفت. در نهایت دفاع بیرارلی در مقابل اسپک محمودی، ایتالیا را به پیروزی 31 بر 29 در ست نخست رساند.

** ست دوم (ایران 19 - ایتالیا 25) پس از ست هیجان انگیز و نفس گیر اول، ست دوم با دو امتیاز پیاپی برای ایران با اسپک غلامی و دفاع موسوی شروع شد. در این ست هم دو تیم پایاپای پیش می رفتند و حتی با وجود اینکه ایتالیا توانست در امتیاز 7 بر 5 و با درخشش زایتسف پیش بیافتد، بازهم میلی پوشان ایران کار را به تساوی کشاندند و حتی با دفاع زیبای غلامی یک امتیاز هم بالاتر از ایتالیا قرار بگیرند. موسوی در این ست عملکرد بسیار خوبی در دفاع روی تور داشت و بارها مقابل حملات ایتالیایی ها ایستادگی کرد. پس از اینکه داور با سخت گیری یک خطای پنجه دو ضرب از سعید معروف گرفت و ایتالیا را 15 بر 14 پیش انداخت، لوزانو نخستین وقت استراحت خود در این ست را درخواست کرد. بلنجینی تا امتیاز 15 دو بار درخواست ویدئوچک کرد که هر دو بار نیز اشتباه بود تا دیگر فرصتی برای اعتراض نداشته باشد. به مشکل خوردن دریافت بازیکنان ایران در مقابل سرویس های اولگ آنتونوف باعث شد ایتالیا 18 بر 15 پیش بیفتد، که نخستین بار در طول این مسابقه بود که یک تیم سه امتیاز از حریف خود جلوتر باشد. لوزانو درخواست وقت استراحت کرد اما امتیاز بعدی هم نصیب ایتالیا شد. در امتیاز 19 بر 16 میرزاجانپور به جای قائمی وارد میدان شد تا در دفاع روی تور به کمک تیم بیاید اما این تغییر هم نتوانست فاصله را کمتر کند و ایتالیا فاصله را به 5 امتیاز رساند. در امتیاز 21 بر 17 غفور و مهدوی به جای معروف و محمودی وارد بازی شدند. نخستین پاس مهدوی با اسپک میرزاجانپور به امتیاز تبدیل شد اما فاصله امتیازی ایجاد شده کار دست شاگردان لوزانو داد و ایتالیا در ست دوم هم با نتیجه 25 بر 19 به پیروزی رسید.

** ست سوم (ایران 17 - ایتالیا 25) از آغاز ست سوم، میرزاجانپور و غفور به جای قائمی و محمودی در ترکیب اصلی تیم ملی ایران قرار گرفتند. استرس ناشی از شکست در دو ست، اشتباهات ملی پوشان ایران را در آغاز ست سوم بالا برده بود اما همچنان با جنگندگی تلاش می کردند امید خود برای پیروزی را زنده نگاه دارند. ایتالیایی ها که در این مسابقه عملکرد بسیار خوبی در زدن اسپک و سرویس داشتند در امتیاز 11 بر 8 پیش افتادند تا لوزانو اولین وقت استراحت ست سوم را درخواست کند. لوزانو که از عملکرد دریافت کننده های خود راضی نبود، حمزه زرینی و فرهاد قائمی را به جای عبادی پور و میرزاجانپور به میدان فرستاد که البته هر دو نفر پس از چند امتیاز به جای خود بازگشتند. تلاش های لوزانو و شاگردانش برای کم کردن فاصله هیچ نتیجه ای نداشت و در نهایت ایتالیا در این ست با نتیجه 25 بر 17 به پیروزی رسید.

شاگردان لوزانو که پس از 52 به المپیک صعود کرده بودند در مرحله گروهی با تیم‌های آرژانتین، لهستان، مصر، کوبا و روسیه هم گروه بودند که با پیروزی مقابل مصر و کوبا به مرحله پلی‌آف صعود کرده بودند که افتخاری بزرگی را برای کاروان المپیکی ایران بدست آورند.

ارسال نظر: