وزارت خارجه آمریکا:

از دلیل حذف ویدئوی مذاکرات هسته‌ای بی اطلاع هستیم

کدخبر: 2056182

وزارت خارجه آمریکا با تایید عمدی بودن حذف ویدئوی جزئیات مذاکرات هسته‌ای ایران و ۵+۱، از دلیل آن ابراز بی‌اطلاعی کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: بعد از جنجالی که انتشار ویدئوی دستکاری شده از سخنان یک مقام آمریکایی در مذاکرات هسته‌ای ایران به پا کرد، اکنون مقامات واشنگتن می‌گویند دلیل حذف بخش‌هایی از این فیلم را نمی‌دانند.

در حالی که تا پیش از این واشنگتن با پذیرفتن چنین ویدئویی مشکل داشت اما «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد این فیلم را پیدا کرده و مطمئن هستند که حذف آن عمدی بوده اما چرایی آن را نمی‌دانند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» کربی طی کنفرانس خبری روزانه گفت: «ما مطمئنیم ویدئوی کنفرانس خبری به عمد دستکاری شده بود. چیزی که نمی‌توانیم دریابیم این است که اصلا چرا این حذف اتفاق افتاده است.»

وی با بیان اینکه تحقیقات وزارت خارجه احتمال رخ دادن این مسئله درپی ایرادات فنی را رد نمی‌کند، افزود: «هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد این اقدام برای مخفی کردن اطلاعات از انظار عمومی بوده است.»

روز پنجشنبه گروه «دیده‌بان قضایی» که یک سازمان فعال در امر تحقیق درباره مسائل قضایی است با تنظیم شکایت‌نامه‌ای از وزارت خارجه آمریکا خواست تمامی اسناد مربوط به حذف بخش‌هایی از یک ویدئو درباره مذاکرات هسته‌ای واشنگتن و تهران را منتشر کند.

رسانه‌های آمریکایی خرداد ماه سال جاری از حذف ویدئویی مربوط به سال 2013 که در آن «جن ساکی»، سخنگوی وقت وزارت خارجه آمریکا در حال ارائه توضیحاتی درباره مذاکره محرمانه با ایران بر سر برنامه هسته‌ای ایران بود، خبر داده بودند.

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا نیز حذف بخشی از ویدئوی سخنگوی وزارت خارجه این کشور درباره توافق هسته‌ای ایران را «احمقانه، خام و بیجا» توصیف کرد.

ارسال نظر: