آمریکا معافیت شرکت چینی از مجازات نقض تحریم‌های ایران را تمدید کرد

کدخبر: 2056296

دولت آمریکا روز جمعه برای دومین بار معارفیت موقت یک شرکت چینی از جرایم مرتبط با نقض تحریم‌های ایران را تمدید کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: دولت آمریکا روز جمعه برای دومین بار معافیت موقت یک شرکت چینی از جریمه‌های مرتبط با نقض تحریم‌های ایران را تمدید کرد.

وزارت بازرگانی آمریکا در بیانیه‌ای روز جمعه اعلام کرد معافیت شرکت بزرگ چینی «زد.‌تی‌.ای»، سازنده تجهیزات ارتباطی از ممنوعیت‌های صادراتی پیشتر وضع‌شده به بهانه نقض تحریم‌های ایران را تا چند ماه دیگر تمدید کرده است.

این وزارتخانه پیش از این در تیرماه سال جاری بیانیه‌ای مشابه برای تمدید معافیت شرکت مورد نظر صادر کرده بود.

این مجوز به معنی آن است که شرکت چینی می‌تواند برای یک دوره چند ماهه دیگر به صادرات تجهیزات دارنده فناوری‌های آمریکایی ادامه بدهد.

آمریکا اسفندماه سال گذشته این شرکت چینی را به نقض قوانین تحریمی ایران متهم کرده و برای آن ممنوعیت‌هایی در زمینه صادرات در نظر گرفته بود.

بازرگانی آمریکا در ماه مارس اعلام کرده بود در صورت همکاری «زد.‌تی‌.ای» معافیت‌ها علیه این شرکت را تمدید خواهد کرد.

کارشناسان می‌گویند ممنوعیت‌های در نظر گرفته شده برای این شرکت چینی در زمزه سخت‌ترین جریمه‌های وضع‌شده علیه ناقضان تحریم‌های ایران بوده است. این محدودیت‌ها با دشوار کردن خرید اجناس آمریکایی، در زنجیره تأمین «زد.تی‌.ای» محدودیت‌های مهمی ایجاد می‌کرد.

در سال 2012 خبرگزاری رویترز در گزارشی مدعی شده بود که که این شرکت چینی با امضای قراردادی چندمیلیون دلاری برای تحویل سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای آمریکایی به شرکت مخابرات ایران، تحریم‌های واشنگتن علیه تهران را نقض کرده است.

ارسال نظر: