رئیس اندیشکده سیاست مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت:

بسیج اساتید بازوی کارشناسی برای ارائه راهکارهای اجرایی اقتصاد مقاومتی است

کدخبر: 2056463

رئیس اندیشکده سیاست مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت تصریح کرد: بسیج اساتید به عنوان بازوی کارشناسی برای ارائه راهکارهای اجرایی اقتصاد مقاومتی است که باید برای نهادینه شدن اقتصاد مقاومتی و وجوه مختلف آن از تمام ظرفیت‌های نهادهایی مانند بسیج اساتید استفاده کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از روابط عمومی بسیج اساتید کشور، علیرضا صدرا در آستانه اجلاس هفدهم اساتید بسیجی در مشهد اظهار داشت: برای اجرای دقیق مطالبات رهبری و رسیدن به قله قدرت بین‌المللی، باید ادبیات و گفتمان مشترکی میان فرهیختگان و نخبگان جامعه و مسئولان شکل گیرد تا بتوان برای رسیدن به اهداف مشترک و همسو گام برداشت.

رئیس اندیشکده سیاست مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گفت: باید در نظر داشت تمام الگوهای علمی برای اجرای موضوعاتی از جمله اقتصاد مقاومتی تا زمانی که به عمل نزدیک نشده باشند فایده ای نداشته و نزدیک کردن این دو بخش به یکدیگر وظیفه بسیج اساتید است.

وی تصریح کرد: بسیج اساتید به عنوان بازوی کارشناسی برای ارائه راهکارهای اجرایی اقتصاد مقاومتی است که باید برای نهادینه شدن اقتصاد مقاومتی و وجوه مختلف آن از تمام ظرفیت های نهادهایی مانند بسیج اساتید استفاده کرد.

عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران راه رسیدن به قدرتی قابل احترام در دنیا، را نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی دانست.

صدرا با اشاره به وضعیت کنونی جهان اسلام، خاطرنشان کرد: به نوعی می توان گفت ایران تنها کشور جهان اسلام است که از آسیب های تکفیری ها و تندروی ها دور مانده و همین موضع نقطه اتکایی برای گام برداشتن به سوی یک کشور اسلامی الگویی است.

نماینده پیشن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با این حال در صورتی که وضعیت معیشتی مردم بهبود پیدا نکند دشمن راه نفوذ خود را پیدا کرده و بدون اینکه جنگ و خونریزی در بگیرد به اهداف خود دست پیدا می کند.

وی بیان کرد: در واقع دشمن در وضعیت کنونی و پس از تجربه جنگ تحمیلی به این باور رسیده که ابزار نظامی نمی تواند بر حکومت جمهوری اسلامی ایران و اعتقادات مردم تأثیرگذار باشد و به دنبال آزمودن کاستن از همبستگی ملی و وابستگی مردم به نظام است.

معاون پژوهشی اتحادیه جهانی اساتید مسلمان دانشگاه ها تأکید کرد: به همین علت نیز راهکار اقتصادی را در نظر گرفته و برای شکست دشمن در وضعیت کنونی باید بتوان مشکلات اقتصادی کشور را برطرف کرد و بسیج اساتید در این حوزه یک بازوی کارشناسی بسیار ارزشمند است.

گفتنی است، هفدهمین اجلاس سالانه اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، از ۹ تا ۱۲ شهریور 95 با حضور استادان و نخبگان دانشگاهی بسیجی، فرماندهان شبکه های جنگ نرم و ... بامحوریت «اقتصاد مقاومتی و جایگاه بین المللی شدن قدرت جمهوری اسلامی»در سالن صبای مشهد مقدس برگزار می‌شود.

ارسال نظر: