نمایش سازها و لباس های سنتی شین جیانگ در تهران

هفته فرهنگی چین در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود

کدخبر: 2056470

همزمان با چهل و پنجمین سالگرد روابط ایران و جمهوری خلق چین هفته فرهنگی چین در آغاز شهریورماه با همکاری سفارت چین در تهران و بنیاد آفرینش های هنری نیاوران برگزار می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، هفته فرهنگی چین با رویکرد معرفی استان شین جیانگ و منطقه چین غربی از ابتدای شهریورماه در فرهنگسرای نیاوران گشایش خواهد یافت. آیین افتتاحیه این هفته فرهنگی، ساعت 10:30 صبح روز دوشنبه اول شهریور با حضور شخصیت های فرهنگی و هنری همچنین میهمانان رسمی و دولتی و دیپلمات های مدعو در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.

نمایشگاه هفته فرهنگی چین شامل بر عکس های هنری، لباس های سنتی و سازهای موسیقی از یکم تا هفتم شهریورماه همه روزه از ساعت 10 الی 20 در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران میزبان علاقمندان خواهد بود.

همچنین روز دوشنبه نمایش آیینی سنتی استان شین جیانگ از ساعت 12 در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران، سالن خلیج فارس آغاز خواهد شد که حضور در این برنامه نیز برای کلیه علاقمندان آزاد است. نمایش آیینی سنتی شین جیانگ روزهای سه شنبه و چهارشنبه دوم و سوم شهریور نیز از ساعت 11 صبح در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران اجرا می شود.

برگزاری نشست های تخصصی و سمینار هم اندیشی از دیگر برنامه های هفته فرهنگی چین است که در فاصله روزهای اول تا هفتم شهریور با حضور هنرمندان دو کشور در حوزه های گوناگون برگزار خواهد شد.

ارسال نظر: