تلاش پاکستان برای ارسال کمک‌های پزشکی به کشمیر

کدخبر: 2056513

"نفیس زکریا" سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت: خواستار ارسال کمک‌های درمانی و پزشک به کشمیر هستیم و این موضوع را به صورت رسمی مطرح کرده‌ایم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: "نفیس زکریا" سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان اظهار داشت: خواستار ارسال کمک‌های درمانی و پزشک به کشمیر هستیم و این موضوع را به صورت رسمی مطرح کرده‌ایم.

وی افزود: وزارت امور خارجه با ارسال نامه ضمن دعوت از وزیر امور خارجه هند برای سفر به پاکستان برای مذاکره درباره کشمیر از این کشور درخواست شده با اعزام پزشک و ارسال دارو به این سرزمین موافقت کند.

به گزارش دیلی پاکستان، در ادامه این نامه آمده است: خشونت علیه مردم کشمیر نباید بیش از این ادامه پیدا کند زیرا ادامه این وضعیت به معنای نادیده گرفتن حقوق انسانی و قوانین بین المللی است.

وزارت امور خارجه پاکستان از وزیر امور خارجه هند درخواست کرده تا پایان ماه آگوست برای مذاکره درباره مسئله کشمیر به این کشور سفر کند.

بعد از کشته شدن «برهان مظفر وانی» رهبر آزادی‌خواه کشمیر که عضور گروه حرکت المجاهدین بود ارتش هند برای سرکوب تظاهرات مردم این سررزمین وارد عمل شده است.

ظرف 42 روز اجرای حکومت نظامی در کشمیر بیش از 75 نفر از مردم کشته و 6 هزار نفر از آنها زخمی شده‌اند این در حالی است که هزاران نفر نیز در زندان به سر می‌برند.

پاکستان درخواست ارسال کمک پزشکی به آسیب دیدگان تظاهرات‌های کشمیر را مطرح کرد که با مخالفت هند مواجه شد.

ارسال نظر: