فریدون جیرانی :

هماهنگی و تطابق میان سینما و سلامت معیار اصلی داوری جشنواره سلامت

کدخبر: 2056525

فریدون جیرانی عضو هیات داوران سینمایی جشنواره فیلم سلامت درباره زاویه دید داوران این بخش به فیلم های راه یافته به مرحله نهایی گفت: هیات داوران تلاش می کند تا هماهنگی و تطابق بین دو حوزه سینما و موضوعات و مفاهیم سلامت محور را در نظر اصل قرار بدهد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فریدون جیرانی عضو هیات داوران بخش سینمایی اولین جشنواره فیلم سلامت در پاسخ به این که با توجه موضوعی بودن جشنواره فیلم سلامت و ترکیب سینمایی هیات داوران آن، کدام یک از دو رویکرد تخصصی یا سینمایی در داوری آثار بر دیگری غلبه خواهد داشت، گفت: به هر حال با توجه به موضوع جشنواره فیلم سلامت هیات داوران تلاش می کند تا هماهنگی و تطابق بین دو حوزه سینما و موضوعات و مفاهیم سلامت محور را در نظر اصل قرار بدهد.

وی افزود: در واقع ما بررسی می کنیم که سلامت فردی و اجتماعی چگونه در سینما نمود یافته و بازنمایی شده است و آنجایی که سینما و موضوع با یکدیگر هماهنگ باشند، اثر شایسته انتخاب خواهد شد.

جیرانی درباره جایگاه موضوعات سلامت محور در سینما نیز ادامه داد: به نظرم فیلم های سینمایی به دلیل این که هریک داستانی دارند و از یک درام برخوردارند، بیشتر و بهتر می توانند به موضوع سلامتی بپردازند. چراکه همیشه از دل یک درام، بیماری ها روانی و اجتماعی، درگیری و زد وخورد کاراکترها ممکن است برداشت شود و این موقعیت فضای بهتری را برای پرداختن به اهمیت سلامتی در سینما فراهم می کند.

این نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون با بیان این که فیلم های راه یافته به مرحله داوری از جمله آثار تولید شده در سال های اخیر هستند، در پاسخ به این که آیا حاشیه ها و درگیری های اخیر سینماگران و پزشکان به دنبال درگذشت عباس کیارستمی فقید تحت تاثیر قرار خواهد داد یا نه، خاطرنشان کرد: امیدواریم بعد از این درگیری ها و دعواها به نتایج خوبی برسیم و رای درستی درباره دلیل اصلی فوت آقای کیارستمی صورت بگیرد. من فکر نمی کنم که این ماجرا و اختلافات تا زمان جشنواره ادامه یابد. با این حال اگر رای نهایی جنبه حقوقی نداشته باشد، ممکن است جشنواره را تحت تاثیر قرار بدهد.

نخستین جشنواره فیلم سلامت به ریاست دکتر سیدمحمدهادی ایازی و دبیری دکتر ابراهیم داروغه زاده از ۱ تا ۵ شهریور در پردیس چارسو برگزار خواهد شد.

علاقه مندان می توانند با مراجعه به وب سایت www.honarsalamat.com و یا کانال تلگرام telegram.me/honarsalamat اطلاعات بیشتری دریافت کنند.

ارسال نظر: