انتقاد شدید روزنامه اعتماد از انتشار فایل صوتی جنجالی؛

تطهیر منافقین از سوی بیت منتظری

کدخبر: 2056534

جواد امام، فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی به موضوع فایل صوتی علیه امام خمینی که اخیرا از سوی بیت آیت الله منتظری منتشر شده پرداخته است.

گروه سیاسی «نسیم آنلاین»؛ جواد امام در یادداشتی در روزنامه اعتماد با اشاره به فایل صوتی منتشر شده از آیت الله منتظری نوشت:« آنگاه که جریان تروریستی منافقین با وهابیت ضد اسلام و انسانیت هم‌پیمان شده‌اند تا به زعم خود، جمهوری اسلامی را به زانو درآورند؛ سایت رسمی آیت‌الله منتظری در اقدامی حیرت‌انگیز بار دیگر منافقین کوردل را به تیتر رسانه‌ها بدل کردند. آن‌هم با انگیزه‌ای نفرت‌آور برای مظلوم نمایی تروریست‌هایی که امروز حتی پس از ده‌ها سال داعش در برابر قساوت‌های آنان سر تعظیم فرومی‌آورد!»

روزنامه اعتماد در ادامه یادداشت جواد امام باشااره به تطهیر منافقین کوردل از سوی برخی از اعضای بیت منتظری خاطر نشان کرده است: آیا چنین تصمیمی در چنین مقطع حساسی شایبه تلاش برای رفع اتهام از منافقین را تقویت نمی‌کند؟ جرم و جنایات این گروهک تروریستی بر همه مردم ایران مسجل شده است. کسانی که هم‌‌نسل اینجانب بوده‌اند به چشم خود دیده‌اند و آنان که سن کمتری دارند نیز از پدران و مادران خود شنیده‌اند. به‌همین دلیل از مرور مجدد جنایات منافقین خودداری می‌کنم. نسل جوانی که امروز فایل صوتی آیت‌الله منتظری را شنیده باید بداند که جنایات منافقین دست کمی از جنایات و شقاوت‌های داعش ندارد. با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت با عنوان «شهید طالب طاهری» اگر توانایی دیدنش را داشته باشید، تصویر انسانی را خواهید دید که ابتدا پوست بدنش را کنده‌اند و بعد او را آتش زده‌اند. آیا داعش در این حد از خود قساوت نشان می‌دهد؟ منافقین با نسل ما چنان کردند، که داعشیان امروز با مردم سوریه و عراق و فرانسه و... می‌کنند.

جواد امام می نویسد: هیچ می‌دانید با این عمل‌تان باعث زنده شدن ابهامات و شایبه‌های گذشته نسبت به دفتر پدر بزرگوارتان و ایجاد ابهاماتی دردرون جبهه اصلاحات و اعتدال شده‌اید؟

مطمئن باشید که این نوع اقدامات هیچ تزلزلی در ارادتمندان به امام ایجاد نکرده و به جایگاه امام در قلوب مردم نیز لطمه‌ای وارد نخواهد کرد و یقینا باعث ارتقای شأن و منزلت شما عزیزان نیز نخواهد شد.

فایل صوتی ارایه شده اتفاقا هیچ سندیت حقوقی ندارد. یک تک‌گویی یک‌طرفه که حتی سوالات حاضر/ حاضران جمع هم در آن مشخص نیست. با این حال در همین فایل، فقیه عالیقدر می‌فرمایند ما نمی‌دانیم چه گزارشاتی به امام داده‌اند و خودشان می‌گویند در اجرا و عمل خطاهایی صورت گرفته و شخصی مدعی شده که برخلاف نظر امام در اجرا اقدام شده که درهیچ جا به جز نزد ایشان تا به حال حاضر به شهادت نشده است، چگونه!؟

متن کامل این یادداشت بدین شرح است:

مدتی است که نوار صوتی تازه منتشر شده‌ای از مرحوم آیت‌الله منتظری، زمینه‌ ظهور و بروز برخی از عداوت‌ها و کینه‌های قدیمی را فراهم کرده است تا عده‌ای هم در این میان «اغراض سیاسی» خود را دنبال کنند. مطالب و ادعاهای مطرح شده در این فایل، می‌توانست و همچنان هم می‌تواند از منظر حقوقی و تاریخی مورد مطالعه قرار گیرد. اما همچون بسیاری از موضوعات مشابه، این فایل نیز تاکنون، بیشتر واکنش‌های احساسی، قالبی و یکسونگرانه سیاسی را در پی داشته است. یکی از نکات اساسی و قابل توجه در این خصوص «زمان انتشار» این فایل و علامت سوال‌هایی است که پیرامون آن ایجاد می‌شود، آنگاه که جریان تروریستی منافقین با وهابیت ضد اسلام و انسانیت هم‌پیمان شده‌اند تا به زعم خود، جمهوری اسلامی را به زانو درآورند؛ سایت رسمی آیت‌الله منتظری در اقدامی حیرت‌انگیز بار دیگر منافقین کوردل را به تیتر رسانه‌ها بدل کردند. آن‌هم با انگیزه‌ای نفرت‌آور برای مظلوم نمایی تروریست‌هایی که امروز حتی پس از ده‌ها سال داعش در برابر قساوت‌های آنان سر تعظیم فرومی‌آورد!

آنچه مسلم است همزمانی انتشار این فایل صوتی که پیشتر محتوای آن درخاطرات حضرت آیت‌الله منتظری منعکس شده است و بازنشر این سخنان یک‌طرفه و مغشوش با فاصله زمانی اندکی پس از نشست سرکردگان و عمال جنایتکار منافقین با ایادی وهابیون و مقامات سعودی به مستمسکی در دست دشمنان ایران بدل شد تا شخصیت بنیانگذار جمهوری اسلامی را مورد حمله قرار دهند. با این همه رفتار گردانندگان سایت منتشرکننده فایل مورد نظر که در این مقطع موجبات تقویت جبهه ایران‌ستیزی و تروریست پروری وهابیون و منافقین را فراهم آورده‌اند را چگونه می‌توان تحلیل کرد؟!

اگر احتمال دخالت یا هدایت عوامل مشکوکی را - که هویت‌شان بر نویسنده این مطلب معلوم نیست- در این ماجرا رد کنیم باید لاجرم سهل‌انگاری و کج‌سلیقگی مدیریت سایت مذکور را به عنوان عامل ایجاد بستری مناسب برای عقده‌گشایی و انتقام‌جویی دشمنان قسم‌خورده نظام، انقلاب و امام در نظر بگیریم. لذا در ادامه به برخی نکات و سوءتفاهمات به اختصار اشاره می‌کنم تا به سهم خود، «به عنوان یک خط‌امامی» گره‌ای از کلاف پیچ‌‌درپیچ «رویداد‌های سال ٦٧»، باز کرده باشم. رویداد‌هایی که جامعه هنوز هم نسبت به آنها حساس است و بخشی از جامعه و اصلاحات واصلاح‌طلبان را نیز به خود درگیر کرده است. خوشبختانه اصلاح‌طلبان در آن مقطع درهیچ بخش این ماجرا درگیرنبوده ولیکن همواره هزینه آن راپرداخته‌اند.

در ادامه و پیش از ورود به بررسی موضوع اعدام‌های سال ٦٧، تذکر چند نکته ضروری به نظر می‌رسد:

١- نامناسب بودن زمان انتشار:

در سالگرد شهادت رزمندگان اسلام در عملیات مرصاد و نیز به فاصله کمی پس از برملا شدن اسناد تازه‌ای از منافقین و روشن شدن همدستی و همداستانی آنان با حکام عرب و سلفی‌ها، آیا انتشار این فایل صوتی، درست بود؟ اینجانب در سلامت و تقوای آیت‌الله منتظری و حاج احمدآقای منتظری، تردیدی ندارم، اما آیا چنین تصمیمی در چنین مقطع حساسی شایبه تلاش برای رفع اتهام از منافقین را تقویت نمی‌کند؟ جرم و جنایات این گروهک تروریستی بر همه مردم ایران مسجل شده است. کسانی که هم‌‌نسل اینجانب بوده‌اند به چشم خود دیده‌اند و آنان که سن کمتری دارند نیز از پدران و مادران خود شنیده‌اند. به‌همین دلیل از مرور مجدد جنایات منافقین خودداری می‌کنم. نسل جوانی که امروز فایل صوتی آیت‌الله منتظری را شنیده باید بداند که جنایات منافقین دست کمی از جنایات و شقاوت‌های داعش ندارد. با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت با عنوان «شهید طالب طاهری» اگر توانایی دیدنش را داشته باشید، تصویر انسانی را خواهید دید که ابتدا پوست بدنش را کنده‌اند و بعد او را آتش زده‌اند. آیا داعش در این حد از خود قساوت نشان می‌دهد؟ منافقین با نسل ما چنان کردند، که داعشیان امروز با مردم سوریه و عراق و فرانسه و... می‌کنند. از ترورهای کور وبه شهادت رساندن مذهبی وغیرمذهبی، بقال و بازاری، بی‌سواد و باسواد، زن و مرد، پیر و جوان، انقلابی و غیرانقلابی گرفته تا هم‌پیمان شدن با دشمن متجاوز بعثی یعنی صدام وحمله به خاک کشور خود و به خاک و خون کشیدن مدافعان آب و خاک و ناموس کشور.

خواهش می‌کنم عصبانیت ما را از این گروهک درک کنید! گرچه با همه عصبانیت‌مان، همچنان تاکید داریم که هیچ خونی، ولو خون منافقین کوردلی که عزیزترین دوستان و همرزمان ما را به شهادت رساندند، نباید به ناحق ریخته شود.

٢- اغراض سیاسی:

حاج ‌احمدآقای منتظری! هیچ فکر کرده‌اید از این اقدام شما، چه کسانی منتفع شده‌اند؟ جوابش ساده است، به رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی دقت کنید. دلواپسان و منافقان و بیگانگان. منافقان که مستقیما بهره‌برداری کردند. دلواپسان هم آتش‌بیار معرکه شما شدند.

برای نسل امروز نیز رفتارهای براندازانه و عملیات تروریستی و مسلحانه این موجودات ناشناخته «منافقین» علیه نظام ومسوولان ومردم بیگناه را با انتقاد و اعتراضات آرام اصلاح‌طلبان در چارچوب قانون اساسی پس از انتخابات عمل کردند مقایسه می‌کنند و به این نتیجه می‌رسند که پس هر کاری هم ما در سال ٨٨ با جنبش سبز داشتیم، درست بوده و امام هم بود همین کار را می‌کرد. حال از شما می‌پرسم، حاج‌احمدآقای منتظری، منی که در سال ٨٨ هزینه دادم و در طول هشت سال دفاع مقدس در مقابل دشمن بعثی و صدام ودر مرصاد هم رودرروی منافقین جنگیده‌ام، چه بگویم؟ واقعا منی که شیرازه نوجوانی و جوانی خود را به پای این کشور و امام و نظام گذاشته‌ام باید با منافقین در یک صف قرارمان دهند؟ شما با این اقدام‌تان هیچ می‌دانید در راستای همین پروژه گام برداشته‌اید...!؟

اما من می‌دانم چه بگویم، من همچنان از امام دفاع می‌کنم، چراکه پس ازحوادث ٨٨ که سعی کردند جریان اصلاح‌طلب را که در کارنامه خود افتخار تبعیت از حضرت امام را داشت در کنار منافقین، جاسوسان، توهین‌کنندگان به مقدسات، بهاییان و... قرار دهند و در زندان در یک محل ما را به بند کشیدند ولیکن با وجود ظلم مضاعفی که بر ما رفت هیچگاه دست از امام و انقلاب و نظام نکشیدیم و در داخل زندان نیز چون بیرون در مقابل منافقین و مخالفین امام چون کوه ایستادیم و افتخارمان این بود که بر سر اتاق خود تصویر امام و یادگار گرانقدر ایشان «آیت‌الله سیدحسن خمینی» را نصب نکردیم ولی متاسفانه امروز با اقدام ناجوانمردانه شما شاهد آماج حملات و بی‌احترامی‌ها به ایشان و بیت مکرم امام هستیم.

فززندگرامی فقیه عالیقدر!

هیچ می‌دانید با این عمل‌تان باعث زنده شدن ابهامات و شایبه‌های گذشته نسبت به دفتر پدر بزرگوارتان و ایجاد ابهاماتی دردرون جبهه اصلاحات و اعتدال شده‌اید؟

مطمئن باشید که این نوع اقدامات هیچ تزلزلی در ارادتمندان به امام ایجاد نکرده و به جایگاه امام در قلوب مردم نیز لطمه‌ای وارد نخواهد کرد و یقینا باعث ارتقای شأن و منزلت شما عزیزان نیز نخواهد شد.

فایل صوتی ارایه شده اتفاقا هیچ سندیت حقوقی ندارد. یک تک‌گویی یک‌طرفه که حتی سوالات حاضر/ حاضران جمع هم در آن مشخص نیست. با این حال در همین فایل، فقیه عالیقدر می‌فرمایند ما نمی‌دانیم چه گزارشاتی به امام داده‌اند و خودشان می‌گویند در اجرا و عمل خطاهایی صورت گرفته و شخصی مدعی شده که برخلاف نظر امام در اجرا اقدام شده که درهیچ جا به جز نزد ایشان تا به حال حاضر به شهادت نشده است، چگونه!؟

و از افرادی که به عنوان هیات مورد نظر و تصمیم‌گیر که در جلسه حضور دارند نام برده شده حال آنکه آنها ضمن رد صحبت‌های ایشان در همین نوار خود ایشان به صراحت اعلام می‌کند که من متدین‌تر از شما سراغ ندارم. پس خود ایشان هم نمی‌دانسته‌اند که محتوای گزارش مورد نظر چه بوده است. تناقض موضوع اینجاست که دیگرانی که در همان جلسه هم حاضر بوده و عاملان و آمران این اعدام‌ها بوده‌اند به زعم آیت‌الله دیندارتر از اینها نمی‌توان پیداکرد!!!

پس حضرت آیت‌الله از کجا به این نتیجه رسیده‌اند که حضرت امام و بیت شریف ایشان مقصر اصلی این پرونده هستند؟!

مگر نه اینکه امام بنا به گزارشاتی که به ایشان داده شده است و از ایشان درخواست اعاده دادرسی واجازه محاکمه مجدد خواسته‌اند عمل کرده است؟

این راه هر دانش‌آموخته مبتدی حقوق می‌داند که این اقدام کاملا قانونی است. محاکمه مجدد برای جرمی که مغفول مانده باشد و اعمال مجرمانه‌ای که درحین تحمل کیفر صورت گرفته باشد امری بدیهی است. در ثانی مگر امام مقرر نکرده‌اند درخصوص گزارشات و تهدیدات موجود باز هم نسبت به تشکیل هیات سه نفره متشکل از نماینده دادستان و حاکم شرع و دستگاه امنیتی اقدام شده و محاکمه و اقدامات بعدی انجام پذیرد؟

دشمنی با امام تا کجا پیش خواهد رفت؟!

اگر موردی هست که امام برخلاف نظر دستگاه امنیتی و دادستان و حاکم شرع و بدون محاکمه حکم به اعدام یکی از عوامل همین منافقین از خدا بی‌خبر داده را اعلام کنید تا مشخص شود تمام آنچه تاکنون گفته می‌شود مقصرش امام است؟! بی‌انصافی تا کجا؟

البته سوالات جدی دیگری نیز وجود دارد که دراین مجال و در این فضا طرح آنها مناسب نیست. در وقت و جای خود باید به آنها پرداخته شود که واقعا عوامل تصمیم‌گیر، آمر و عامل ورود و جذب قضات مورد نظر و شکل‌گیری دادگاه عالی وگزینش قضات در سال‌های قبل و منتهی به ٦٧ چه کسانی بوده‌اند. و نقش فقیه عالیقدر چه بوده است؟

٣- خط امامی‌ام: شاید عنوان خط امامی بودن در گذشته، منافع و مواهبی داشت، اما امروز چون چنین نیست، راحت‌تر از گذشته می‌گویم و از گفته خود دلشادم؛ چه در ایام حضور در عرصه دفاع مقدس و دولت اصلاحات و حتی در دوران زندان ٨٨ دست از دفاع از آرمان‌های امام و دفاع از اصل و بنیان نظام و انقلاب برنداشته‌ام و همواره تصویر امام را برای آرامش روح بعد از توکل به خدا و توسل به ائمه معصومین همراه داشته و بر بالای سرخود قرار داده‌ام. همان‌طور که یاد او را در لوح دلم ثبت کرده‌ام. دفاع از آرمان‌ها و افکار امام، شاید امروز، جز دادن هزینه‌های مختلف، نتیجه دیگری نداشته باشد، اما چه باک از هزینه دادن برای راه امام(ره) و تفکرات ایشان.

* مطالب منتشر شده در این یادداشت نظرات نگارنده است و الزاما به معنای تایید «نسیم آنلاین» نیست

ارسال نظر: