توافق دو حزب اصلی اسپانیا برای تشکیل دولت

کدخبر: 2056541

حزب متعلق به نخست وزیر اسپانیا توافقی را با یک حزب میانه روی این کشور امضا کرد که شانس تشکیل یک دولت جدید در اسپانیا بعد از ۹ ماه بن بست سیاسی را افزایش می‌دهد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حزب متعلق به ماریانو راخوی، نخست وزیر موقت اسپانیا توانست یک توافق را با حزب میانه روی سیودادانوس امضا کند.

راخوی قرار است بر اساس این توافق در تاریخ 31 اوت با حمایت حزب سیودادانوس کاندیداتوری‌اش را برای نخست وزیری در پارلمان به رای بگذارد و در عین حال حزب راخوی موسوم به حزب مردمی نیز باید دست به یک سری تدابیر ضد فساد مورد درخواست سیودادانوس بزند.

هیچ حزبی در اسپانیا از زمانی که انتخابات پارلمانی دسامبر گذشته بی نتیجه بود نتوانسته اکثریت را در پارلمان کسب کند و تکرار انتخابات در ماه ژوئن نیز نتوانست این بن بست را بشکند با این حال حزب مردمی همچنین بزرگترین حزب پارلمان محسوب می‌شود.

سخنگوی حزب مردمی گفت این توافق با سیودادانوس که چهارمین حزب بزرگ پارلمان است می‌تواند آغاز یک رابطه صمیمی باشد.

با این حال این دو حزب روی هم رفته همچنان نتوانسته‌اند آرای کافی برای رای اعتماد تاریخ 31 اوت داشته باشند و به میزان 6 رای از مجموع 176 رای لازم برای این رای اعتماد کم دارند.

اگر این دو حزب به رغم این شراکت نیز نتوانند اکثریت مذکور را کسب کنند دور دوم رای گیری دو هفته بعد از 31 اوت برگزار خواهد شد و در این دور آنها تنها لازم است اکثریت حداقلی داشته باشند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: