اعلام جزئیات انتخاب رشته دانشگاه آزاد در کنکور ۹۵/ آغاز مهلت انتخاب رشته‌های باآزمون از فردا

کدخبر: 2056567

انتخاب رشته‌های باآزمون دانشگاه آزاد از فردا یکشنبه ۳۱ مردادماه آغاز می‌شود و تا ۱۵ شهریورماه ادامه دارد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، بهروز دانشیان رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد از آغاز مهلت انتخاب رشته باآزمون داوطلبان دانشگاه آزاد از فردا یکشنبه 31 مردادماه خبر داد و گفت: داوطلبان برای حضور در دوره‌های باآزمون دانشگاه آزاد از بعدازظهر فردا یکشنبه 31 مردادماه می‌توانند برای ثبت‌نام به پایگاه‌های اینترنتی به نشانی WWW.AZMOON.ORG یا sanjesh.iau.ac.ir مراجعه کنند.به گفته وی، انتخاب رشته‌های باآزمون دانشگاه آزاد تا 15 شهریورماه ادامه دارد.

دانشیان ادامه داد: داوطلبان با استفاده از نمره، رتبه و شناسه‌ای که از طریق سازمان سنجش آموزش کشور دریافت کرده‌اند می‌توانند برای انتخاب رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد اقدام کنند.

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد در رابطه با نحوه انتخاب رشته اظهار داشت: دفترچه راهنمای انتخاب رشته نیز همزمان با آغاز نام نویسی منتشر می‌شود و هر داوطلب می‌تواند 20 رشته محل انتخاب کند، هزینه نام نویسی در دوره‌های با آزمون 320 هزار ریال است که از طریق کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب قابل پرداخت است.

به گفته وی، نتایج نهایی دروه‌های باآزمون در دهه سوم شهریور و از طریق سایت اینترنتی به نشانی WWW.AZMOON.COM اعلام می‌شود و ظرفیت پذیرش در دوره‌های باآزمون دانشگاه آزاد حدود 55 هزار نفر است.

ثبت‌نام رشته‌های بدون آزمون نیمسال اول 96-95 دانشگاه آزاد

دانشیان در رابطه با انتخاب رشته در دوره‌های بدون آزمون دانشگاه آزاد نیز گفت: داوطلبان این رشته‌ها بایدبا مراجعه به سامانه این مرکز به نشانی­­ www.azmoon.org ابتدا دفترچه راهنمای ثبت نام را دریافت و پس از مطالعه و کسب آگاهی‌های کامل در مورد رشته مورد نظر، در صورت تمایل و داشتن شرایط لازم بعد از تهیه کارت اعتباری، نسبت به ثبت نام در یک رشته/محل اقدام کنند.

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد ادامه داد: داوطلبانی که اقدام به ثبت نام در سامانه این مرکز کرده‌اند باید با تهیه یک نسخه چاپی از ثبت نام خود پس از 48 ساعت به واحد دانشگاهی مربوطه مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه هیچ تفاوتی بین مدرک فارغ التحصیلان رشته‌های باآزمون و بدون آزمون دانشگاه آزاد وجود ندارد و حتی واژه با آزمون و بدون آزمون در مدرک آنان درج نمی‌شود، گفت: در حال حاضر بیش از 90 درصد از رشته‌های کاردانی و کارشناسی دانشگاه آزاد بدون آزمون است و تنها در مورد تعداد معدودی از رشته/محل‌های مقطع کارشناسی غیر پزشکی و رشته‌های گروه علوم پزشکی پذیرش به صورت باآزمون صورت می‌پذیرد.

دانشیان افزود: قبل از ثبت نام در مورد رشته و یا واحد دانشگاهی مورد علاقه خود دقت لازم را به عمل آورند، چراکه امکان ویرایش اطلاعات پس از ثبت نام قطعی وجود ندارد. داوطلبان در صورت تمایل می‌توانند با تهیه مجدد کارت اعتباری نسبت به ثبت نام در رشته یا محل جدید اقدام کنند.

به گفته وی، برای دوره‌های بدون آزمون داوطلبان هر گروه آزمایشی می‌توانند در گروه دیگر انتخاب رشته کنند به طور مثال داوطلبان گروه علوم تجربی می‌توانند در گروه‌های علوم انسانی و ریاضی نیز انتخاب رشته کنند ولی برای انتخاب رشته باآزمون این امر میسر نیست.

ارسال نظر: