معاون رئیس‌جمهور در دولت دهم:

مجلس با قوت و در جلسه علنی قراردادهای نفتی را بررسی کند/ اگر ایراد قراردادها رفع شده چرا نگران علنی شدن مفاد آن هستند؟

کدخبر: 2056606

معاون منابع انسانی دولت دهم گفت: کارشناسان معتقدند که این قراردادها باعث وابستگی کشور می‌شود و آثار شومی برای کشور خواهد داشت که مفصلا در رسانه ها بحث شده است.منتقدان در این ماجرا می گویند که با وجود انتقال انتقادات به دولت، به نظرات آنها توجه نشده است

لطف الله فروزنده معاون منابع انسانی دولت دهم در گفتگو با « نسیم آنلاین » با اشاره به نهایی شدن الگوی قراردادهای نفتی در دولت گفت: ماهیت این قراردادها بر اساس در اختیار قرار دادن میادین نفتی کشور به انگلیسی ها هست، در این قراردادها تصریح شده که این شرکت ها بهره برداری های خود را آغاز می کنند و اگر شرکت های داخلی خواستند به فعالیت در این میادین بپردازند باید با همکاری و هماهنگی این شرکت های بزرگ بین المللی صورت بپزیرد.

وی ادامه داد: کارشناسان معتقدند که این قراردادها باعث وابستگی کشور می‌شود و آثار شومی برای کشور خواهد داشت که مفصلا در رسانه ها بحث شده است.منتقدان در این ماجرا می گویند که با وجود انتقال انتقادات به دولت، به نظرات آنها توجه نشده است

معاون رئیس جمهور در دولت دهم گفت که ورود مجلس به این مسئله یک ضرورت است و خوشبختانه وارد شده است ولی مجلس باید هوشمندانه این تواق ها را باید بررسی کند.

فروزنده با تاکید بر اینکه بحث قرار دادهای نفتی نباید مثل کرسنت بشود گفت: دولت به گونه ای رفتار نکند که در آینده ما مجبور باشیم این قراردادها را فسق کنیم و با خسارت های فاجعه آمیز مواجه باشیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه در ادامه گفتگوی خود با خبرنگار « نسیم آنلاین » با اشاره به جلسه غیر علنی فردای مجلس در خصوص این قراردادها گفت: پیشنهاد ما این است که این جلسه علنی شود چراکه باعث می شود که هم اطلاعات جامع در اختیار نمایندگان از سوی کارشناسان قرار گیرد و هم مردم در جریان امر قرار گیرند

وی ادامه داد: واقعیت این است که مسئله اقتصاد برای ما مهم است و دوستان دولت هم باید از نظر دلسوران نظام استقبال کنند و بدانند که با وابستگی هیچ یک از مشکلات کشور حل نمی شود و کشور به پیشرفت نمی رسد. لذا ما می دانیم که طرف های خارجی چه انگلیس و چه آمریکا و مابقی به دنبال نفوذ و آسیب زدن هستند و طبیعی هم هست که از طریق قراردادهای مشترک و رفتارهای مشترک وارد شوند، لذا باید پدیده نفوذ را در این مورد هم مورد بررسی قرار داد.

فروزنده تاکید کرد: امیدواریم فردا مجلس با قوت و قدرت و به صورت علنی قراردادهای نفتی را بررسی کند و نتایج را به اطلاع مردم برساند. اگر واقعا ادعای دولت در خصوص رفع ایرادات قراردادهای نفتی واقعی است و این قراردادها برای پیشرفت کشور است، پس چرا نگران علنی شدن مفاد این قراردادها هستند و طبیعتا اگر ابهامی در این بین پیش آید مجلس باید آن را رفع کند. از اینرو مجلس باید با دقت این قراردادها را بررسی کند.

وی در پایان به شائبه و سوالی که در فضای مجازی در خصوص "توافق بر سر این قراردادها در حاشیه مذاکرات برجام" وجود دارد اشاره کرد و گفت: شائبه توافق بر سر قراردادهای نفتی در حاشیه مذاکرات برجام نیاز به بررسی و اطلاعات های بیشتری دارد.

ارسال نظر: