معاون وزیر کشور:

اجرای اقتصاد مقاومتی وظیفه دولت و ملت است

کدخبر: 2056724

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: برای نهادینه شدن اقتصاد مقاومتی نیاز به هماهنگی و همدلی میان تمام اقشار جامعه است به بیان دیگر نباید اقتصاد مقاومتی را تنها وظیفه ای برای دولت دانست بلکه اجرای اقتصاد مقاومتی وظیفه دولت و ملت است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، اسماعیل نجار در آستانه اجلاس هفدهم بسیج اساتید ظهار کرد: یکی از مهم ترین مطالباتی که مقام معظم رهبری دارند، نهادینه شدن اقتصاد مقاومتی بوده که یکی از الزامات توسعه کشور وتبدیل شدن ایران به قدرتی بین‌المللی، قابل اتکا و الگو برای مسلمانان جهان است.

وی موضوع توسعه دانش برای ارتقای وضعیت اقتصادی را یک الزام دانست و بیان کرد: بسیج اساتید در این زمینه یک گنجینه ارزشمند بوده که اعضای هم از توان علمی بالایی برخوردار هستند و هم اخلاص و خلق و خوی انقلابی دارند.

وی ادامه داد: سازمان بسیج اساتید با توجه به اعضای توانمند علمی یک ظرفیت بزرگ برای توسعه اقتصادی کشور به حساب می آید.

نجار خاطرنشان کرد: هم اکنون دنیا با سرمایه گذاری و سرعتی بالا در حوزه های فناوری‌های نوین فعال شده که برای صاحبانش ثروت زیادی تولید می‌کند که کشور ما نیز در این حوزه باید ورود مناسب وبراساس ظرفیت و نیازهای موجود در چشم انداز داشته باشد.

وی گفت: مجهز شدن کشور به فناوری های نوین با تکیه بر متخصصان داخلی یکی از موضوعات مهم است که نیروهایی مانند بسیج که برآمده انقلاب بوده و در مقاطع حساس انقلاب حضوری تاثیرگذار داشته، باید به آن ورود داشته و به خط مشی مشخص شده رهبری، دقت ویژه داشته باشند.

وی تصریح کرد: در این حوزه باید اعتماد و ارتباطی دوسویه میان اهالی دانشگاه و صنعت به وجود بیاید تا بتوان با دیدی بهتر از ظرفیت های موجود نهایت استفاده را به عمل آورد.

معاون وزیر کشور گفت: نباید اجازه داد که اختلاف سلایق گروهی یا خطی، مانع از همدلی در حوزه توسعه شده و روند اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در کشور را تغییر داده و یا با مخاطره رو به رو کند.

گفتنی است، هفدهمین اجلاس سالانه اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، از ۹ تا ۱۲ شهریور 95 با حضور استادان و نخبگان دانشگاهی بسیجی، فرماندهان شبکه های جنگ نرم و ... بامحوریت « اقتصاد مقاومتی و جایگاه بین المللی شدن قدرت جمهوری اسلامی» در سالن صبای مشهد مقدس برگزار می‌شود.

ارسال نظر: