معاون پژوهشی بسیج اساتید کشور:

حل مشکلات اقتصادی با تکیه بر خارج اشتباه محض است

کدخبر: 2056732

معاون پژوهشی و علمی سازمان بسیج اساتید کشور گفت: با نیروی متخصص و توانمندی که در داخل کشور داریم اشتباه محض است که به دنبال راهکار حل مشکلات اقتصادی در خارج از کشور باشیم و باید به متخصصان متعهد خود اعتماد داشته باشیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حسن مروتی در آستانه اجلاس هفدهم اساتید بسیجی در مشهد اظهار کرد: ارتباطاتی که با خارج از کشور شکل می گیرد باید در راستای توسعه فناوری های داخلی و ارتقای تولید باشد.

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین اقداماتی که بسیج اساتید پیشگام بوده، تبیین شعار سال یعنی" اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل" بوده که مطالبه اصلی مقام معظم رهبری است.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران، موضوع اقتصاد را یک چالش اساسی برای کشور دانست و گفت: سرلوحه تمام اشارات مقام معظم رهبری از ابتدای امسال اقتصاد مقاومتی بوده و باید در اجلاس سالانه بسیج اساتید بخش های مختلف این مقوله را از جمله اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی، اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان، اقتصاد مقاومتی و تولید ملی مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: همچنین باید برای پاسخ مناسب به مطالبات رهبری در حوزه تمام این موارد با متخصصان مختلف تبادل نظر انجام شده و برای آنها جاره اندیشی و روش های اجرایی به دست آید.

مروتی در تبیین مفهوم اقتصاد مقاومتی بیان کرد: همانطور که از نام آن پیدا است باید به توانمندی های داخلی اعتماد پیدا کرده و نگاهی به درون داشت در واقع به بیان واضح باید برای رفع مشکلات باید در داخل کشور به دنبال راه حل گشت.

وی با اشاره به ارتباطات خارجی که در حال شکل گرفتن هستند، خاطرنشان کرد: حتی اگر این مراودات صورت بگیرد رویکرد باید تقویت توانمندی های داخلی و بهبود وضعیت جوانان کشور باشد.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: می توان برای ارتقای فناوری های مورد نیاز برای توسعه اقتصادی از کشورها و شرکت های خارجی کمک گرفت اما این مساعدت تنها باید در راستای تقویت تولید داخلی و توانمندی های موجود در جمهوری اسلامی ایران باشد.

گفتنی است، هفدهمین اجلاس سالانه اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، از ۹ تا ۱۲ شهریور 95 با حضور استادان و نخبگان دانشگاهی بسیجی، فرماندهان شبکه های جنگ نرم و ... بامحوریت « اقتصاد مقاومتی و جایگاه بین المللی شدن قدرت جمهوری اسلامی» در سالن صبای مشهد مقدس برگزار می‌شود

ارسال نظر: