با حضور وزیر ارشاد

سند توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآن تصویب شد

کدخبر: 2056740

سند توسعه فعالیت‌های تبلیغی- ترویجی قرآن با هدف ارتقای جایگاه قرآن کریم در فرهنگ عمومی کشور روز گذشته ۳۰ مردادماه با حضور وزیر ارشاد به تصویب رسید.

به گزارش « نسیم آنلاین »، چهلمین جلسه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی روز گذشته 30 مردادماه به ریاست علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این جلسه سند توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآن مورد بررسی و در نهایت به تصویب اعضا رسید. این سند در طول ٢ سال گذشته در دستور کار کمیسیون و در کارگروه ویژه‌ای در حال تدوین و طراحی بود که در جلسه اخیر مطرح و با اصلاحاتی به تصویب کمیسیون رسید.

این سند شامل چشم‌انداز، تعریف‌ها و دورنماهای حوزه تبلیغ و ترویج، تعیین اصول حاکم بر فعالیت‌ها، اهداف کلان، 5 راهبرد ملی و 36 اقدام ملی است که ستادی ذیل کمیسیون، پس از تصویب سند در شورای توسعه فرهنگ قرآنی اجرایی شدن مفاد آن را پیگیری خواهد کرد.

سند توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی در افق 1404 تنظیم و مهم‌ترین هدف مورد نظر در آن، انگیزه‌سازی قرآنی در اقشار مختلف و ارتقای جایگاه قرآن کریم در فرهنگ عمومی کشور با استفاده از ابزارهای هنری و رسانه‌ای است.

ارسال نظر: