خوشحالی نتانیاهو از تصویب طرح عادی‌سازی روابط تل‌آویو-آنکارا

کدخبر: 2056757

دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اولین واکنش به تصویب نهایی توافقنامه عادی‌سازی روابط میان آنکارا و تل‌آویو، با صدور بیانیه‌ای از این اقدام ابراز خرسندی کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، در بیانیه صادر شده از سوی دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی آمده است: اسرائیل از تصویب توافقنامه در پارلمان ترکیه ابراز خرسندی می‌کند و امیدواریم که اکنون زمینه اجرای مفاد این توافقنامه و بازگشت سفرای دو طرف به سفارتخانه‌های اسرائیل و ترکیه فراهم شود.

شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد، پس از امضای اولیه توافقنامه مذکور در ماه ژوئن گذشته، کابینه سیاسی و امنیتی اسرائیل با آن موافقت کرد و تنها مانعی که بر سر راه آغاز اجرای آن وجود داشت، تصویب این توافقنامه از سوی پارلمان ترکیه بود.

پارلمان ترکیه صبح روز شنبه پیش از آغاز تعطیلات تابستانی پارلمان، این توافق را تأیید کرد. مناسبات میان تل‌آویو و آنکارا از سال ۲۰۱۰ و در پی حمله نیروهای اسرائیل به کاروان کمک‌رسان غزه که در جریان آن ۱۰ فعال ترک کشته شدند، به بن‌بست رسید.

طبق شرایط توافق سازش، اسرائیل باید ظرف مدت ۲۵ روز ۲۰ میلیون دلار به صورت یکجا غرامت به قربانیان حادثه فوق بپردازد. همچنین شکایت‌های خانواده‌های قربانیان حمله از نظامیان اسرائیلی پس گرفته می‌شود.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: