هزینه تبلیغات نامزدهای جنجالی انتخابات آمریکا چقدر است؟

کدخبر: 2056848

در ادامه گزارش‌ها درباره هزینه‌های سرسام‌آور انتخاباتی در آمریکا، خبر رسیده که هیلاری کلینتون ماه قبل حدود ۳۸ میلیون دلار و دونالد ترامپ ۱۸.۵ میلیون دلار هزینه کرده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: در حالی که مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ادامه دارد، یک رسانه آمریکایی در گزارشی به صرف هزینه‌های سرسام‌آور هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ در یک ماه گذشته پرداخته است.

«هزینه‌های میلیونی برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا» عنوانی است که چندی پیش شبکه «دویچه‌وله» برای گزارشی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا انتخاب کرد.

در گزارش این شبکه آلمانی آمده است که فقط شرکت‌های آمریکایی و اتحادیه‌های داخلی این کشور در انتخابات آمریکا سرمایه‌گذاری نمی‌کنند، بلکه حتی شرکت‌های اروپایی هم در این زمینه فعال هستند.

از سوی دیگر، موضوع پرداخت هزینه‌های انتخاباتی در آمریکا و نقش آفرینی برخی کشورها از قبیل عربستان سعودی، چندی قبل خبرساز و جنجالی شد.

خبرگزاری رسمی اردن در گزارشی به نقل از بن سلمان نوشت عربستان 20 درصد هزینه تبلیغات هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات را می‌دهد. این خبر ساعاتی بعد از روی خروجی وبسایت این خبرگزاری حذف شد.

حالا خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی به موضوع صرف هزینه‌های انتخاباتی دو نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در یک ماه گذشته کرده است.

در گزارش این رسانه آمریکایی آمده که دونالد ترامپ در ماه جولای، هزینه انتخاباتی خود را دو برابر کرده و به 14.5 میلیون دلار رسانده است.

آسوشیتدپرس البته گزارش داده که علی رغم دو برابر شدن هزینه‌های انتخاباتی ترامپ در ماه گذشته، هیلاری کلینتون با صرف حدود 38 میلیون دلار، تقریبا دو برابر هزینه کرده است.

تشدید هزینه‌های انتخاباتی در حالی صورت می‌گیرد که کلینتون و ترامپ سعی دارند تعداد بیشتری از آمریکایی‌ها را به شرکت در انتخابات 18 آبان تشویق کنند و از سوی دیگر در تلاش برای القای این موضوع هستند که رقیب، صلاحیت ریاست جمهوری را ندارد.

ارسال نظر: