رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران:

افتتاح شعبات ویژه رسیدگی به جرائم کودک آزاری و سرقت‌های مسلحانه

کدخبر: 2056973

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران از افتتاح شعبات رسیدگی به جرایم کودک آزاری و سرقت‌های مسلحانه خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، عباس پوریانی گفت: پرونده‌‎های کودک آزاری و سرقت‌های مسلحانه و گروهی جزو پرونده‌های خاص و مهم محسوب می‌شوند که در همین خصوص شعبات تخصصی برای رسیدگی به این‌گونه پرونده‌ها در مجتمع قضایی بعثت در نظر گرفته شده است.

وی گفت: پیش از این پرونده‌ها در شعبات و مجتمع‌های مختلف رسیدگی می‌شد اما در حال حاضر قرار است که به صورت متمرکز انجام شود.

پوریانی افزود: بر اساس آماری که گرفته‌ایم پرونده‌های مربوط به کودک آزاری زیاد نیست با این حال مجتمع قضایی بعثت را به عنوان مجتمع و شعبه تخصصی برای رسیدگی به پرونده‌های کودک آزاری در نظر گرفتیم.

رییس دادگاه های عمومی و انقلاب تهران ادامه داد: از آنجایی که روند رسیدگی به این پرونده‌ها به شکل مشخص و منظم انجام شود با قاضی شعبه صحبت شده است که به این پرونده‌ها به طور تخصصی رسیدگی کند. چون در رسیدگی به این پرونده‌ها حساسیت زیادی وجود دارد و قاضی رسیدگی کننده باید جمیع جوانب را در نظر بگیرد و رأی محکم و عادلانه ای صادر کند.

پوریانی درباره سرقت‌های گروهی و باندی نیز گفت: در تهران همه مجتمع‌های کیفری چند شعبه را به عنوان شعبه رسیدگی به پرونده‌های سرقت در نظر گرفته‌اند منتهی در سرقت‌هایی که مسلحانه و مقرون به آزار است و همچنین سرقت‌هایی که تعداد شکات زیاد است ما یک شعبه تخصصی را برای رسیدگی به این پروند‌ه‌ها در مجتمع قضایی بعثت در نظر گرفته‌ایم که شعبه 1148 است و پرونده‌های باندی و مهم سرقت به این شعبه ارجاع می‌شود.

رییس کل محاکم تهران افزود: در بحث صدور رای این گونه جرائم، رای‌ها بسیار قاطعانه است و اگر شکات هم رضایت دهند ولی مشخص شود که این افراد سابقه دار بوده و متنبه نشده‌اند حتی اگر درخواست تخفیف مجازات هم کنند معمولا قضات ما درخواست آنها را نمی‌پذیرند.

پوریانی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما تاکید کرد: با توجه به این‌که نوع اتهاماتی که به این اشخاص منتسب است بسیار مهم و حساس است لذا نگاه ما هم نسبت به این جرائم نگاه برخوردی صرف و قاطعانه است.

ارسال نظر: