در باب پروژه‌ی ضدبشری تحدید نسل ایرانیان و مجریانش؛

مستضعفان؛ ولی نعمت‌هایی که نباید باشند!

کدخبر: 2056986

در این مناطق از روش ضدبارداری کم خطر هم خبری نیست و عمدتا روش‌های هورمونی خطرناک توسط بهورزان تجویز می‌شود. نه معاینه‌ای در کار است و نه اطلاع رسانی به مردم در زمینه عوارض و خطرات این روش‌ها (۱). گویا برای زنان محروم، درد فقر و استضعاف کافی نیست، که به بهانه‌های واهی، مرض و بیماری هم، هدیه شان می‌کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، رجا نوشت: اواخر تیر ماه سال جاری، یک گروه جهادی برای خدمت رسانی به مردم محروم، راهی شهرستان زیرکوه خراسان جنوبی می شود. پزشکان گروه در کمال ناباوری از زنی روستایی می شنوند که: "خانه بهداشت تبلیغ می‌کند که کمتر فرزند بیاورید".

به گزارش رجانیوز، اعضای گروه می بینند که مراکز بهداشت هنوز و همچنان، فرزند کمتر را به عنوان یک ارزش تبلیغ می‌کنند و پیشگیری از بارداری زنان روستایی را وظیفه خود می‌دانند؛ انگار نه انگار که کشور درگیر بحران جمعیت است.

یکی از اعضای گروه از مادری که بعد از استفاده از آمپول های ضدبارداری، بیمار شده می پرسد: با تجویز چه کسی این آمپول‌ها را زدی؟ پاسخ می شنود: بهورزِ روستا! بهورز هم مدعی می شود که اجازه این کار را دارد و آموزش‌های بهورزی برای تجویز این داروها کافی است! این در حالی است که تجویز این روش های خطرناک برای ممانعت از بارداری، لزوما باید توسط پزشک صورت بگیرد.

در این مناطق از روش ضدبارداری کم خطر هم خبری نیست و عمدتا روش های هورمونی خطرناک توسط بهورزان تجویز می شود. نه معاینه ای در کار است و نه اطلاع رسانی به مردم در زمینه ی عوارض و خطرات این روش ها (1). گویا برای زنان محروم، درد فقر و استضعاف کافی نیست، که به بهانه های واهی، مرض و بیماری هم، هدیه شان می کنند. البته این رفتار غیرانسانی مختص خراسان جنوبی نیست و نگارنده پیش از این هم از زبان کارشناس یکی از مراکز بهداشت سیستان و بلوچستان شنیده بودم که:

زمانی برای عقیم کردن زنان بین همکاران ما رقابت بود و امکانات خوبی هم در اختیار زنان محروم قرار می دادیم. با آمبولانس می آوردیم و می بردیمشان و یک هفته هم از آنها مراقبت می کردیم؛ ولی الآن که می آیند و با خواهش و تمنا از ما می خواهند که باروری ما را برگردانید؛ می گوییم: بروید شیراز!

صدالبته که دلیل جلوگیری از فرزندآوری محرومان هم واضح است. از منظر برخی مسئولان، محرومان قشری هستند که توانایی پرورش و تربیت فرزند را ندارند. از سوی دیگر، به دلیل این که فرزندان فقرا هم علی القاعده فقیر خواهند بود، باید مانع این فرزندآوری شد تا با کم شدن فقرا، فقر هم کاهش یابد! و به قول بنیانگذار این فکر فاسد "یک مشت گدا - گشنه و کور و کچل به جامعه اضافه نشود!" برای این کار خیر هم، خیلی راحت می توان شرافت و اخلاق پزشکی را بوسید و کنار گذاشت. به راستی وقتی، بنا بر نبودن فقرا با این ساز و کار است، چه اشکالی دارد که چند نفری هم از این جمع، بر اثر سکته و سرطان ناشی از روش های ضدبارداری خطرناک بمیرند و یا به صورت دائمی عقیم شوند؟

محرومین جامعه از منظر این مسئولین، قشری بی استعداد هستند (2) و دقیقا هم به همین علت است که نمی شود هزینه ی میلیاردی روش های ممانعت از بارداری را به خودشان داد تا هر تصمیمی خواستند برای صرف آن پول بگیرند. مستضعفین، بی استعداد هستند و به واقع اگر چنین نبود، می توانستند از خزانه ی بیت المال، حقوق ده ها میلیونی به جیب بزنند و در عین حال، سیاست های نظام اسلامی را نیز به سخره بگیرند!

البته شاید فهم این که «مستضعفین ولی نعمت ما هستند» در «دولت وزرای میلیاردر و حقوق های نجومی» توقع بزرگی باشد، ولی این امید همچنان باقی است که وزیر بهداشت از زیردستان خود بخواهد:

در تحدید نسل فقرا شرافت و اخلاق پزشکی را فراموش نکنید و لااقل به سلامت محرومین آسیب نزنید!

اگر کارتان قانونی است، بگذارید بچه های اردوی جهادی از کارتن های انباشته ی آمپول پروژسترون عکس بگیرند!

اگر زحمتکشان اردوی جهادی مصاحبه کردند و در مصاحبه ی خود سوالاتی را مطرح کردند، منطقی به سوالاتشان پاسخ دهید و اگر پاسخی ندارید، لااقل تهدیدشان نکنید و به جای سپاسگزاری، انواع تحقیر و بی احترامی را نثارشان نکنید! (1)

خوب است که در این مجال نکاتی را هم با وزیر بهداشت در میان بگذاریم، که اگر بی اثر هم باشد (که تاکنون بوده) لااقل در تاریخ می ماند:

آقای دکتر هاشمی، جنابعالی مواضع خوبی در مورد جمعیت داشته اید ولی از عجایب این که تقریبا تمام مسئولان منصوب از طرف شما مخالف سیاست های جدید جمعیت هستند. دکتر حریرچی -قائم مقام شما- می گوید: "فرزندآوری خانواده‌ها به وزارت‌بهداشت مربوط نیست!" (3) دکتر مطلق -مسئول هنوز و همیشه ی تحدید نسل در وزارت بهداشت- می گوید: "اصلا برنامه ما این نیست که جمعیت را کم یا زیاد کنیم!" (4) دکتر سیاری -معاون بهداشت وزارت شما- در ادعایی کذب و بی پایه می گوید:

"اکنون از نظر جمعیتی زمان عروسی است! اما مشغول عزاداری شده‌ایم، چون اطلاعات را درست ثبت نکردیم. سازمان جهانی بهداشت! پیش‌بینی جمعیتی کرده بود که بدترین وضعیت را ما انتخاب کردیم و به اطلاع رهبر رساندیم!" (5)

حال آیا با این افراد که اساس بحران جمعیت را کتمان می کنند و هیچ وظیفه ای در قبال این بحران برای وزارت بهداشت قائل نیستند، می توان سیاست های جمعیتی نظام را به پیش برد؟

آقای دکتر هاشمی جنابعالی در نامه ای مورخ 03/03/1393، در حالی که هنوز چهار روز هم از ابلاغ سیاست های کلی جمعیت توسط مقام معظم رهبری نگذشته بود، به ایشان «آمادگی خود و همکارانتان برای اصلاح روش‌های پیشین، رفع نواقص و اجرای سیاست‌های جمعیت مربوط به عرصه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» را اعلام کردید (6). حال آیا وقت آن نرسیده که گزارش کنید، دقیقا چه چیزی در این فاصله ی بیش از دو سال تغییر کرده و کدام نواقص اصلاح شده است؟ اگر شما خود را در قبال بحران جمعیت مسئول می دانید، چرا از زیردستانتان نمی خواهید پروژه ی تحدید نسل را متوقف کنند؟

آقای دکتر هاشمی، رهبر معظم انقلاب به صراحت گفته اند: "مسئله عقیم سازی و جلوگیری، باید جدا جلویش گرفته شود. دستگاه‌های دولتی مطلقا به خود اجازه ندهند که پول بیت‌المال صرف شود برای اینکه نسل متوقف شود" (۱۹/۰۹/13۹۲) حال منصوبان شما به چه حقی پول بیت المال را مصروف توبکتومی (بستن لوله ی زنان) و آمپول ها و قرص های خطرناک ضدبارداری می کنند؟ چرا باید مامایی که زنان را برای عقیم سازی ارجاع می دهد از پول بیت المال پاداش بگیرد؟ به چه حقی برای تحدید نسل فقرا، از بیت المال هزینه می کنید؟ چرا مسئولان دفتر سلامت جمعیت، آشکارا ضد جمعیت، ضد سلامت و ضد حقوق انسانی عمل می کنند و جنابعالی سکوت اختیار کرده اید؟ مسئولان این دفتر تحت حمایت چه کسی هستند که هیچ دولتی نتوانسته آنها را برداشته و با افرادی شایسته و معتقد به سیاست های نظام جایگزین کند؟

آقای دکتر هاشمی، جنابعالی چند صباحی وزیر خواهید بود و دوران شما سپری خواهد شد، ولی بی شک خیانت و بی مسئولیتی زیردستانتان به پای شما نوشته می شود و هرگز از حافظه ی مردم این سرزمین فراموش نخواهد شد. پس تا کار از کار نگذشته، چاره کنید که فردا دیر است!

1- http://www.snn.ir/print/5330771

2- http://www.snn.ir/detail/News/533708/9009

3- http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13950303000803

4- http://www.farsnews.com/printable.php?nn=13921108001070

5- http://kayhan.ir/fa/news/33946

6-http://www.yjc.ir/fa/news/4850605/%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%82%D8%A7%D8%B6%DB%8C%E2%80%8C%D8%B2%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D8%B1%D9%87%D8%A8%D8%B1-%D9%85%D8%B9%D8%B8%D9%85-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8-%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A8%D9%87%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D9%81%D8%B9-%D9%86%D9%88%D8%A7%D9%82%D8%B5-%D9%88-%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%D8%AA%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D9%85%D8%B9%DB%8C%D8%AA

حسین مروتی

ارسال نظر: