مخالفت کمیسیون امنیت‌ ملی با بخش نظامی برنامه ششم به دلیل نفوذ امنیتی

کدخبر: 2056995

عضو هیئت‌ رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس از مخالفت این کمیسیون با بخش نظامی لایحه برنامه ششم توسعه به دلیل وجود نفوذ امنیتی خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با تسنیم ، در واکنش اشکالات جدی لایحه برنامه ششم از جمله نفوذ امنیتی، اظهار کرد: لایحه برنامه ششم دارای اشکالات محتوایی و ساختاری زیادی است که تنها یکی از این موارد که بسیار مهم نیز هست، بحث ماده 30 آن است.

وی تاکید کرد: این ماده که موجب اخلال در ماموریتهای نیروهای مسلح کشور می‌شود قطعاً برخلاف قانون اساسی است. ماموریت نیروهای مسلح طبق قانون کاملاً مشخص است.

ذوالنور با اشاره به اینکه اجرای این ماده باعث می‌شود تا دشمن به راحتی در بخش دفاعی ما نفوذ کند، گفت: اقتدار نظامی و امنیتی کشور مرهون جان نثاریهای نیروهای مسلح است. بنابراین باید راه‌های نفوذ دشمن در لایحه دولت بسته شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس تأکید کرد: این ماده قطعاً امر مردودی است و کمیسیون امنیت مخالفت خود را در این باره اعلام کرده است.

ذوالنور تصریح کرد: در جلسات مختلف کمیسیون این موضوع بررسی و حتماً اصلاحیه انجام می‌شود و در صحن علنی مجلس هم نمایندگان که دغدغه اقتدار نظام را دارند، با این‌گونه موارد موافقت نخواهند کرد.

در ماده 30 لایحه برنامه ششم توسعه که از سوی دولت به مجلس ارائه شده، آمده است: در راستای مفاد مصرح در قانون اساسی و افزایش قدرت مقاومت و کاهش آسیب‌پذیری اقتصاد کشور و به‌منظور مدیریت منسجم، هماهنگ و مؤثر روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران برمبنای اصل عزت، حکمت و مصلحت و برای پشتیبانی تحقق اهداف برنامه ششم توسعه، دستگاههای اجرایی و نیروهای مسلح مکلفند تمامی اقدامات خود در زمینه روابط خارجی را با هماهنگی وزارت امور خارجه انجام دهند.

ارسال نظر: