معاون آموزشی وزیر بهداشت:

تکذیب آمار ۷۰۰ نفر بورسیه دانشجویان علوم پزشکی در سپاه

کدخبر: 2057130

باقر لاریجانی گفت: هیچ سهمیه خاص و جداگانه‌ای برای پذیرش دانشجویان مورد نیاز سپاه در دانشگاه‌های علوم پزشکی در نظر گرفته نشده است و فقط سپاه تعدادی از دانشجویان سهمیه آزاد این دانشگاه‌ها را بورسیه می‌کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، باقر لاریجانی گفت: بورسیه کردن دانشجو توسط هر نهاد یا سازمانی با ایجاد سهمیه خاص فرق می کند هیچ سهمیه خاص و جداگانه ای برای پذیرش دانشجویان مورد نیاز سپاه در دانشگاه های علوم پزشکی در نظر گرفته نشده است و فقط سپاه تعدادی از دانشجویان سهمیه آزاد این دانشگاه ها را بورسیه می کند.

وی گفت: بورسیه کردن دانشجویان در رشته های علوم پزشکی چه از طرف سپاه، نیروی انتظامی یا هر وزارتخانه دیگری مانند وزارت نفت باشد به طور کلی مورد استقبال وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی است زیرا دانشجویان بورسیه از ابتدای تحصیل درآمد پیدا می کنند و آینده شغلی آنها نیز تضمین می شود و البته باید برای کار در مجموعه بورسیه کننده، تعهد خدمت بدهند.

معاون آموزشی وزیر بهداشت افزود: البته در شهر تهران به علت وجود دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله که وابسته به سپاه است، دانشجوی بورسیه برای سپاه نداریم و این دانشگاه می تواند نیاز خود را از طریق دانشگاه خودش تامین کند.

وی گفت: اما در شهرهای دیگر با صحبت هایی که بین مسئولان سپاه و وزارت بهداشت صورت گرفته است، تعدادی از دانشجویان رشته های مختلف علوم پزشکی در سپاه بورسیه می شوند.

لاریجانی با تکذیب آمار 700 نفر بورسیه دانشجویان علوم پزشکی در سپاه گفت: این آمار که در برخی رسانه ها منتشر شده درست نیست و در مجموع حدود 140 تا 150 دانشجوی پزشکی و حدود 300 نفر دانشجوی رشته های پرستاری، اتاق عمل و رشته های دیگر که امسال در دانشگاه های علوم پزشکی غیر از استان تهران پذیرش می شوند، در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بورسیه می شوند.

وی افزود: این تعداد دانشجویان بورسیه از سهمیه پذیرش آزاد ترم مهر یا بهمن امسال است.

لاریجانی با اعلام ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه های علوم پزشکی گفت: سالانه بیش از پنج هزار نفر در رشته پزشکی عمومی، حدود 1500 نفر در رشته دندانپزشکی و حدود 1200 نفر در رشته داروسازی در دانشگاههای علوم پزشکی کشور در ظرفیت روزانه، شبانه، آزاد و ظرفیت پردیس های خودگردان پذیرش می شوند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: