اوراق سلف بنزین "ستاره خلیج فارس" در بورس انرژی عرضه می شود

کدخبر: 2057176

سید علی حسینی گفت: طبق مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، نرخ سود این اوراق ۲۰ درصد است که به صورت روزشمار به سرمایه گذاران و خریداران این اوراق پرداخت می شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »:مدیر عامل بورس انرژی ایران از تامین مالی پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین طرح بنزین سازی کشور خبر داد.

سید علی حسینی گفت: بر اساس توافق با شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، اوراق سلف بنزین اکتان 90 پالایشگاه ستاره خلیج فارس فردا (سه شنبه، دوم شهریور ماه) در بورس انرژی ایران عرضه می شود.

وی افزود: تعداد یک میلیون و چهار هزار و 592 قرارداد با قیمت پایه 2 میلیون و 141 هزار و 950 ریال در روز سه شنبه(2 شهریور 95) در تابلوی سلف موازی استاندارد بازار مشتقه بورس انرژی ایران عرضه می شود.

مدیر عامل بورس انرژی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای افزایش تولید بنزین و صادرات این محصول راهبردی تصریح کرد: ارزش این تامین مالی سه هزار میلیارد ریال بوده و هدف از آن تامین مالی برای اجرای طرحهای شرکت نفت ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین پالایشگاه تولیدکننده بنزین کشور است.

حسینی تصریح کرد: تامین مالی دیگر پروژه های صنعت نفت هم از طریق بورس انرژی امکانپذیر است و شرایط برای توسعه بخش انرژی با استفاده از ابزارهای نوین مالی فراهم شده است.

وی، به جذابیت های خاص این اوراق برای سرمایه گذاران اشاره کرد و گفت: طبق مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، نرخ سود این اوراق 20 درصد است که به صورت روزشمار به سرمایه گذاران و خریداران این اوراق پرداخت می شود.

مدیر عامل بورس انرژی افزود: علاقه مندان می توانند از طریق مراجعه به کارگزاری های بورس نسبت به خرید این اوراق اقدام کنند.

ارسال نظر: