دیدار وزیر خارجه آمریکا با رئیس جمهور کنیا

کدخبر: 2057278

وزیر خارجه آمریکا در دیدار با رئیس جمهور "کنیا" پیرامون موضوعاتی همچون تروریسم و امنیت منطقه‌ای با یکدیگر گفتگو کردند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با «اوهورو کنیاتا» رئیس جمهور کنیا در شهر «نایروبی» پایتخت این کشور، پیرامون موضوعاتی همچون امنیت منطقه ای و تروریسم با یکدیگر گفتگو کردند.

پس از آن وزیر خارجه آمریکا با وزرای خارجه کشورهای سومالی، سودان جنوبی، سودان، اوگاندا و کنیا دیدار کرد.

دولت آمریکا اعلام کرد که برای تضمین برگزاری انتخابات سراسری سال آینده در کنیا کمک مالی اعطاء خواهد کرد. جان کری پس از دیدار با رئیس جمهور کنیا در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که «آمریکا طی سال جاری بیش از ۲۵ میلیون دلار برای حمایت [؟] از روند انتخابات در کنیا سرمایه گذاری کرده است».

آمریکا همچنین از کمک مالی جدید ۱۳۹ میلیون دلاری خود به سودان جنوبی برای تأمین مایحتاج اولیه خبر داد.

این در حالی است که وزرای خارجه کنیا، سودان جنوبی، سودان، سومالی و اوگاندا به منظور برقراری صلح در سودان جنوبی بر سر استقرار یک «نیروی حافظ منطقه» تحت مجوز شورای امنیت سازمان ملل به توافق رسیدند.

وزیر خارجه آمریکا در واکنش به این توافق حاصله مدعی شد که «این [نیروی حافظ منطقه] یک نیروی مداخله گر نیست، بلکه یک نیروی پاسدار و محافظ است که با نیروهای تروریستی و استثمارگر مبارزه می کند».

گفتنی است که سفر روز دوشنبه جان کری به کنیا، دومین سفر وی به این کشور در مقام وزیر امور خارجه آمریکا است. وی قرار است روز سه شنبه به کشور نیجریه سفر و با «محمد البوهاری» رئیس جمهوری این کشور دیدار کند.

منبع: مهر

ارسال نظر: