استاندار تهران:

یارانه‌ها برای کشور مصیبت است/ سویئفت باز شده، اما مشکل دلار حل نشده است

کدخبر: 2057281

سیدحسین هاشمی گفت: برجام گره از برخی مشکلات باز کرده است؛ سویئفت باز شده، اما مشکل دلار حل نشده است؛ می‌خواهم بگویم که نیمی از لیوان برجام پر و نیمی دیگر خالی است، ما باید هر دو نیمه را ببینیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سیدحسین هاشمی استاندار تهران در گفتگوی تفصیلی با تسنیم ، درباره احتمال تغییر برخی از فرمانداران شهرستان‌های استان تهران، گفت:‌ موضوع تغییر فرمانداران را متوقف کردیم، مگر بنا بر ضرورت تغییر در این مسئله صورت می‌گیرد.

*استعفای یکی از فرمانداران تهران برای کاندیداتوری شورای شهر

وی افزود:‌ برنامه‌ای برای تغییر فرمانداران در تهران نداریم، البته شنیدم یکی از فرمانداران برای انتخابات شوراها می‌خواهد کاندید شود، خُب من نمی‌توانم مانع آن شوم، برای کاندیداتوری هم وی باید استعفا بدهد و بر همین اساس هم باید برایش فرد جایگزین پیدا کنیم.

استاندار تهران با بیان اینکه از نظر ما بحث جابجایی و تغییر فرمانداران در تهران به پایان رسیده، تصریح کرد:‌ بنای من در تهران بر تغییر نیست، مگر اینکه موارد خاصی پیش بیاید.

هاشمی با اشاره به وجود امنیت پایدار در استان تهران با وجود حجم جمعیت و موقعیت جغرافیایی خاص، اظهار داشت:‌ جا دارد اولا از خداوند متعال شاکر باشیم. پس از آن هم تشکر کنیم از مسئولان امنیتی کشور و استان تهران که مجدانه و با تمام وجود در پی برقراری امنیت در پایتخت هستند. تا الان هم موفق بوده‌اند، مطمئن باشید کسانی که با نظام و جمهوری اسلامی ایران به هر شکلی زاویه دارند به آرامش کشور و تهران علاقمند نیستند و تلاش می‌کنند مشکل امنیتی بوجود بیاورند.

*تمامی عملیات‌های ضدامنیتی در تهران خنثی شده است

وی ادامه داد:‌ بخش اطلاعات و امنیت ما در تهران خوب کار می‌کند، البته به کمک مردم هم نیاز داریم. الحمدالله مردم و مسئولان آگاه هستند و دقیقا موارد خاص رصد می‌شود.

استاندار تهران در تشریح جلسات هفتگی در استانداری تهران برای برقرای امنیت پایدار، گفت:‌ جلسات امنیتی در تهران در سه بخش انجام می‌شود. یک مورد مربوط به خود استاندرای و معاون امنیتی استانداری تهران است و بخش دیگر مربوط به شورای امنیت کشور است. یک بخش دیگر نیز در دستگاه‌های ذیربط است.

به گفته هاشمی، تمامی عملیات‌های ضدامنیتی در تهران خنثی شده و امروز اشراف اطلاعاتی بسیار قوی و زبده حاکم است.

وی با اشاره به دوران حضور 3 ساله خود در استانداری تهران گفت: ما در استانداری تهران یک مجموعه همدل و کاملا هماهنگ به وجود آورده‌ایم. این را من نمی‌گویم که چون استاندار هستم و از خود تعریف کنم، خیر. شما از کارشناسان و مدیران گذشته استانداری سوال کنید و قطعا بر این هماهنگی و همدلی مهر تایید خواهند گذاشت.

استاندار تهران مشخص کردن هویت تهران را از دستاوردهای مهم خود در طول 3 سال دانست و گفت:‌ خیلی‌ها فکر می‌کنند و فکر می‌کردند در تهران هیچ مشکلی وجود ندارد؛ خیر تهران سرشار از مشکلات است. امروز مشکلات تهران شناسایی شده، مگر می‌شود در یکی از شهرستان‌های استان تهران 400 هزار جمعیت ساکن باشد، اما یک تخت بیمارستانی نداشه باشند.

هاشمی اضافه کرد:‌ در گذشته و قبل دولت یازدهم یک میلیارد و 400 میلیون متر مکعب آب فاضلاب در تهران رها بود و هیچ کس به فکر تصفیه آن نبود. الان ما هر دو ماه یک بار تصفیه‌خانه افتتاح می‌کنیم و از آن برای صنعت و کشاورزی استفاده می‌کنیم.

وی کاهش روزهای آلوده در تهران را از دیگر دستاوردهای دولت و استانداری دانست و گفت:‌ از بعد این دولت در تهران روزهای ناسالم در حدی بود که به وضعیت بحران رسیده بودیم، ولی الان این وضعیت به حداقل رسیده است. در بخش تولیدات استان تهران نیز روند کاملا رو به رشدی داشته‌ایم. در بسیاری از بخش‌ها دستاوردهای خوبی را داشته‌ایم.

*تهران را در گذشته به حراج گذاشته بودند

استاندار تهران با بیان اینکه سیاست دولت تدبیر و امید یعنی فراجناجی بودن در استان تهران کاملا عملی شده است،‌ گفت:‌ مصداق هم برای این ادعا داریم، اما نمی‌خواهیم نام ببریم. ما سیاست‌های دولت تدبیر و امید را در تهران عملی کرده‌ایم، در همه حوزه‌ها این کار صورت گرفته است.

هاشمی جلوگیری از ساخت‌ و سازهای غیرمجار در تهران را از دستاوردهای بزرگ خود در طول این سه سال دانست و افزود: متاسفانه تهران را در گذشته به حراج گذاشته بودند، روند ساخت و سازهای غیرمجاز روندی غیرقابل قبول پیدا کرده بود.

وی گفت:‌ بروید بررسی کنید در این سه سال از عمر دولت جلوی بیش از 97 درصد از ساخت و سازهای غیرمجاز گرفته شده است. ما علاقمند به تخریب نیستیم، اما همان‌گونه که رهبری هم تاکید کردند ما به منابع محیط زیست باید حساس باشیم. همه دوستان در این پروژه همکاری کردند و هیچ اختلاف نظری در این تخریب‌ها نداشتیم و به موفقیت بزرگی در این زمینه رسیده‌ایم.

وی در بخش دیگری از گفت‌و‌گوی خود با خبرگزاری تسنیم، به موضوع تامین آب شرب در تهران اشاره کرد و اظهار داشت:‌ در اول دولت یازدهم در تامین آب شرب خیلی مشکل داشتیم، اما الان مطمئنا می‌گویم که در آب شرب هیچ مشکل بهداشتی واقعا نداریم. در شرق تهران سالانه 50 میلیون متر مکعب کسری آب داشتیم، اما الان تقریبا با آب‌گیری از سد ماملو این مشکل حل شده است.

*نگفتم که مخالفین نظام تایید صلاحیت شوند؛ در حق من کم‌لطفی کردند

استاندار تهران درباره برخی اظهارات حاشیه‌ساز خود از جمله اظهار نظرش درباره ردصلاحیت‌های داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی دوره دهم، گفت:‌ من آن حرف‌ها را در پردیس زدم، نوار حرف‌هایم موجود است، آنجا گفتم وقتی رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند حتی کسانی هم که نظام را قبول ندارند بیایند و رای بدهند، ما وظیفه داریم زمینه را برای رای دادن مهیا کنیم و اگر این کار را نکنیم پس مردم به چه کسانی رای بدهند؟ رسانه‌ها حرف‌های من را کامل پوشش نداده بودند و فقط همان بخش آخر حرف‌هایم را که گفته بودم به چه کسانی رای بدهند را منعکس کرده بودند. به نظرم در حق من کم لطفی شد، منظور من این نبود که مخالفان نظام هم رای بدهند.

*دریافتی حقوقم را صادقانه گفتم

وی درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر دریافت حقوق نجومی استاندار تهران نیز اظهار داشت:‌ درباره حقوقم اظهارات غلطی صورت گرفته بود. من هم صادقانه گفتم چقدر دریافتی حقوقم است و رسانه‌ای هم شد. خوب است بدانید که من مهندس قبل از انقلاب هستم و با سه ماه حقوقم در آن دوره می‌توانستم یک ماشین بخرم. حقوقم را صادقانه گفتم و فکر نمی‌کنم بحثی در این زمینه وجود داشته باشد.

*برای اولین بار در تهران انتخابات بی‌حاشیه برگزار شد

استاندار تهران درباره برنامه‌ریزی این استانداری برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری دوره دوازدهم، تاکید کرد: در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در تهران برای اولین بار هیچ حاشیه‌ای را ندیدیم. هیچ مشکلی و شائبه‌ای در انتخابات تهران به وجود نیامد. در تهران همه کمک کردند. رای دادن دست مردم بود، اما روند را طوری پیش بردیم که هیچ مشکل حاشیه‌ای وجود نداشت.

**برجام هم نیمه خالی دارد و هم نیمه پُر

هاشمی ادامه داد:‌ ما در این دور از انتخابات کاملا اصل بی‌طرفی را رعایت کردیم و همه اینها را در انتخابات ریاست‌جمهوری نیز رعایت خواهیم کرد. انتخابات برای امنیت کشور یک مسئله کلیدی است. انشاءالله مردم نیز مشارکت بسیار خوبی خواهند داشت.

*سویئفت باز شده، اما مشکل دلار حل نشده

وی با اشاره به مسئله برجام و موفقیت‌آمیز خواندن آن گفت:‌ ما امروز نفت‌مان را خیلی راحت به یورو می‌فروشیم، البته که باید در جامعه چکش‌کاری‌هایی صورت بگیرد، اما اصل قضیه این است که برجام گره از برخی مشکلات باز کرده است. سویئفت باز شده، اما مشکل دلار حل نشده است. می‌خواهم بگویم که نیمی از لیوان برجام پر و نیمی دیگر خالی است، ما باید هر دو نیمه را ببینیم.

*یارانه‌ها برای کشور مصیبت است

وی درباره برخی موانع در پرداخت بودجه به شهرداری تهران نیز تصریح کرد:‌ زمان آقای احمدی‌نژاد پول بود، اما به شهرداری پول نمی‌داد، اما الان بودجه واقعا کم است، اما با این حال بودجه شهرداری تا جایی که امکانش باشد پرداخت می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ یارانه‌ها برای کشور مصیبت شده است. قرار بود از افزایش حامل‌های انرژی به افراد نیازمند پول بدهیم، مقدرای هم به صنایع و مقداری هم برای طرح‌های عمرانی، اما هیچ کدام از اینها عملی نشده است. با وجود این مشکلات، اما دولت بی‌جهت از صندوق ذخیره ارزی پول بر نمی‌دارد، چرا که خود را دولت قانو‌نگرا می‌داند نه قانون‌گریز.

ارسال نظر: