خبر روزنامه نزدیک به رفسنجانی از طراحی های انتخاباتی برای اصولگرایان

پخت‌وپزهای ناطق نوری برای اصولگرایان

کدخبر: 2057435

روزنامه آرمان از طراحی های انتخاباتی ناطق نوری برای اصولگرایان خبر داد.

گروه سیاسی « نسیم آنلاین »؛ روزنامه نزدیک به هاشمی رفسنجانی در گزارشی به قلم مطهره شفیعی از تحرکات اخیر ناطق نوری در لواسان پرده برداشت و نوشت:« اکنون هم پر بیراه نیست اگر ادعا شود ناطق نوری دراین روزها بار دیگر به سازماندهی مشغول است، اما نه به صورت علنی؛ چرا که تفاوت‌های جریان راست آن دوره با اصولگرایان این دوره غیر قابل انکار است. شیخ نور به‌خوبی شرایط امروز اردوگاه جریان اصولگرایی را می‌داند و آگاه است که بار دیگر خطر تعدد کاندیدا حتی بیشتر از سال ۸۴ اصولگرایان را با مشکل مواجه خواهد کرد و بهتر از آن می‌داند حضور و فعالیت علنی او برای سامان دادن به اردوگاه اصولگرایی با توجه به افزوده شدن به تعداد دلواپسان، به طورحتم آفت هایی برای اصولگرایی و آرامش کشور خواهد داشت.

نویسنده روزنامه آرمان در ادامه نوشت:« آن طور که «آرمان امروز» شنیده است، این روزها ماشین‌هایی با سرنشینان آشنا در لواسان تردد دارند؛ سرنشینانی که تصمیم آنها برای هر طیف سیاسی تصمیم نهایی تلقی می‌شود و به عبارتی حضور آنها به معنی حذف واسطه‌هایی است که درز محتوای جلسات از سوی آنها سبب التهاب در فضای سیاسی کشور می‌شود. شاید بتوان پیش بینی کرد که بزرگان دراین جلسات بر سر چه موضوعاتی با یکدیگر صحبت می‌کنند‌میهمانان نشست‌های لواسان این روزها به دنبال یافتن راهکاری برای ممانعت از سنگ‌اندازی در مسیر روحانی برای پیروزی قاطع‌تر از سال ۹۲ در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶ هستند..»

متن کامل این گزارش بدین شرح است:

ناطق نوری این روزها کجاست؟ جفاست که پاسخ این سوال «خبر ندارم» یا «مشغول استراحت است» باشد. شیخ نور اگر چه در عرصه علنی حضور پررنگی ندارد، اما سال‌هاست که نمی‌توان منکر نقش او در معادلات سیاسی کشور شد؛ چه آن زمان که در سال ۸۴ به گفته خودش نیروهای جناح راست را که پس از دوم خرداد ۷۶ پراکنده و بی‌انگیزه شده بودند به دور هم جمع کرد و سازماندهی این جریان را بر عهده گرفت و چه در سال ۹۲ که یکی از ستون‌های دعوت از روحانی به انتخابات ریاست‌جمهوری بود. اکنون هم پر بیراه نیست اگر ادعا شود ناطق نوری دراین روزها بار دیگر به سازماندهی مشغول است، اما نه به صورت علنی؛ چرا که تفاوت‌های جریان راست آن دوره با اصولگرایان این دوره غیر قابل انکار است. شیخ نور به‌خوبی شرایط امروز اردوگاه جریان اصولگرایی را می‌داند و آگاه است که بار دیگر خطر تعدد کاندیدا حتی بیشتر از سال ۸۴ اصولگرایان را با مشکل مواجه خواهد کرد و بهتر از آن می‌داند حضور و فعالیت علنی او برای سامان دادن به اردوگاه اصولگرایی با توجه به افزوده شدن به تعداد دلواپسان، به طورحتم آفت هایی برای اصولگرایی و آرامش کشور خواهد داشت. پس شیخ نور چه برنامه‌ای در ذهن دارد؟

تجربه‌ای که تکرار نمی‌شود !

گمانه نخست را باید در لواسان جست‌وجو کرد؛ در جلساتی که هر از چندگاهی با توجه به اهمیت موضوع درآن منطقه برگزار می‌شود. در انتخابات سال ۸۴ اتومبیل‌هایی که سرنشینانش باهنر و مرحوم عسگراولادی بودند بسیار در منطقه لواسان تردد می‌کردند؛ چرا که می‌خواستند در تصمیم‌گیری مهمی شریک شوند. البته کاندیداهای آن انتخابات هم به آنجا می رفتند تا برنامه‌های خود را با ناطق نوری در میان بگذارند. حتی احمدی‌نژاد هم در جلسه‌ای که به ریاست شیخ نوری برگزار شد، اعلام کرد که«من طرح برای اداره کشور دارم و بقیه نامزدها ندارند. شما هم اجازه نمی‌دهید من طرحم را بدهم.» پس از این جلسات بود که اخم عقلای جمع در هم فرو رفت و مرحوم عسگراولادی به ناطق نوری گفت:«این برادر ما احساس می‌کند که اسلام را فقط او می‌شناسد، این برادر ما احساس می‌کند انقلاب را فقط او درک کرده است. این برادر ما احساس می‌کند امام را فقط او می‌شناسد.» آنچه مرحوم عسگراولادی بیان کرد، تحقق یافت که نشانه آن اظهارات احمدی‌نژاد پس از ریاست جمهوی و جلسات بارخوانی گفتمان امام و انقلاب است که در ماه‌های گذشته برگزار کرده است. این اخم‌های در هم رفته اصولگرایان سبب شد تا احمدی‌نژاد نداشتن جایگاه درمیان آنها را درک و قهر کند که این دلخوری تا امروز هم ادامه دارد. بنابراین ناطق نوری برای تزریق آرامش به اردوگاه اصولگرایی قصد تکرار آن جلسات را برای انتخابات ۹۶ ندارد .

برنامه اصلی ناطق نوری چیست؟

واضح است که شیخ نور برای انتخابات ۹۶ دل به وحدت احزاب اصولگرا نخواهد بست و گمان می‌رود که او فراتر از احزاب برنامه‌ای رادر ذهن داشته باشد که در سکوت لواسان درصدد تحقق آن است. ناگفته پیداست که جایگاه ناطق نوری در میان بزرگان کشور بسیار بالا و غیرقابل خدشه است و در مسیری حرکت کرده و می‌کند که بی‌اخلاقی درآن معنا ندارد. بسیاری در سال‌های گذشته تلاش کردند تا رابطه میان بزرگان اعتدالی کشور را دچار خدشه کنند، مانند رابطه ناطق نوری با آیت‌ا... هاشمی که دو معتمد بزرگ میان اقشارمختلف مردم هستند، اماعلاوه بر اینکه آیت‌ا... هاشمی بارفتارش نشان داد این تلاش‌ها بی‌فایده است، ناطق نوری هم در پاسخ به این تفرقه افکنی‌ها گفته است:«رابطه بنده با آقای هاشمی یک رابطه قدیمی است و سابقه دوستی ما هم مربوط به سال ۴۲ و شروع مبارزه در قم هست و من از آنجایی که آقای هاشمی را از پیشکسوتان انقلاب و مبارزه می‌دانم، به همین مناسبت احترام ویژه‌ای هم برای ایشان قائل هستم. نقش سرنوشت‌سازآقای هاشمی‌رفسنجانی با آن قابلیت‌های فردی منحصر به فرد، در مبارزات قبل از انقلاب و پس از آن در اداره جنگ و دوران سازندگی و سایر مقاطع انقلاب، اگر نگوییم بی‌نظیر باید گفت کم نظیر هست. بنده فارغ از رفاقت بیش از نیم قرنی که با ایشان دارم، همواره ایشان را به خاطر دلبستگی اش به مبانی اصولی انقلاب، تعهدشان به رهبری نظام، آن هم در سخت‌ترین شرایط و پایبندی‌شان به مصالح ملی، واقعا تحسین کرده‌ام. روابط ما هم اگرچه خبر خوبی برای افراد بد دل نیست، روابط گرم و صمیمانه‌ای است» این موضوع را هم باید در ذهن داشت که ناطق نوری در همان روزهایی هم که مدیریت جریان اصولگرا را بر عهده داشت ارتباط خود با بزرگان جریان اصلاح‌طلب را حفظ و تقویت کرد؛ چرا که در اندیشه شیخ نور آنچه را برای کشور بیش از هر موضوعی دارای اهمیت است باید در وحدت نیروهای سیاسی و آرامش مردم جست‌وجو کرد .

در لواسان چه خبر است؟

آن طور که «آرمان امروز» شنیده است، این روزها ماشین‌هایی با سرنشینان آشنا در لواسان تردد دارند؛ سرنشینانی که تصمیم آنها برای هر طیف سیاسی تصمیم نهایی تلقی می‌شود و به عبارتی حضور آنها به معنی حذف واسطه‌هایی است که درز محتوای جلسات از سوی آنها سبب التهاب در فضای سیاسی کشور می‌شود. شاید بتوان پیش بینی کرد که بزرگان دراین جلسات بر سر چه موضوعاتی با یکدیگر صحبت می‌کنند. برخی بر این موضوع تاکید دارند معرفی کاندیدا برای انتخابات سال ۹۶ مهم‌ترین موضوع بحث در این جلسات است که این تصور به طور کامل صحیح نیست، چراکه این بزرگان و مدعوین به نشست لواسان اما و اگری برای حمایت از حسن روحانی درانتخابات ۹۶ ندارند، بلکه دغدغه آنها تکروی‌ها و بر طبل جدایی زدن برخی طیف‌هایی است که به نام اصولگرا وارد میدان شدند، امادر بزنگاه‌های مهم با اعلام استقلال و معرفی کاندیدای مجزا سبب بهم ریختگی اردوگاه اصولگرایی و نارضایتی حامیان این جریان می‌شوند. ‌میهمانان نشست‌های لواسان این روزها به دنبال یافتن راهکاری برای ممانعت از سنگ‌اندازی در مسیر روحانی برای پیروزی قاطع‌تر از سال ۹۲ در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶ هستند

مطالب منتشر شده در این یادداشت نظرات نگارنده است و الزاما به معنای تایید «نسیم آنلاین» نیست .

ارسال نظر: