استقرار نیروهای امنیتی هند بعد از ۱۲ سال در کشمیر

کدخبر: 2057511

مقامات هند به دنبال تداوم ناآرامی‌ها در "کشمیر" برای نخستین بار در ۱۲ سال اخیر نیروهای امنیت مرزی این کشور را در شهر "سرینگر"، مرکز کشمیر مستقر کردند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، برای نخستین بار از سال 2004 تا کنون نیروهای یگان موسوم به نیروی امنیت مرزی هند (BSF) در شهر سرینگر کشمیر مستقر شدند تا جلوی تداوم هر چه بیشتر اعتراضات در این منطقه را بگیرند.

منابع خبری می‌گویند، دولت هند تصمیم گرفته بالغ بر 2600 نیروی امنیت مرزی را در این شهر حدودا یک میلیون نفری مستقر کند. اولین باری که هند نیروهای امنیت مرزی خود را در کشمیر مستقر کرد مربوط به سال 1991 است که در آن زمان نیرویی متشکل از شش گردان را برای مقابله با شبه نظامیان به این منطقه اعزام کرد. در سال 2004 نیز دولت هند تصمیم گرفت تا این نیروها را در این منطقه به منظور انجام وظایف ابتدایی مربوط به مدیریت مرزها مستقر کند. در سال 2005 هند نیروی امنیت مرزی خود را از سرینگر خارج کرده و نیروهای شبه نظامی مرزبان مسئولیت عملیات‌ها در سرینگر را به عهده گرفتند.

این در حالی است که علاوه بر نیروی امنیت مرزی هند، 3000 پرسنل مربوط به دیگر نیروهای شبه نظامی و امنیتی این کشور نیز در دره کشمیر مستقر شده‌اند.

روز دوشنبه بیش از 100 تن در درگیری‌های میان معترضان به سرکوبگری‌های هند در کشمیر و نیروهای امنیتی این کشور زخمی شدند و در همین حال، محبوبه مفتی سروزیر ایالت جامو و کشمیر هند گفت: اعتراضات اخیر در این منطقه از قبل برنامه ریزی شده بود و تنها یک عده معدود از مردم عامل این وضعیت هستند.

وی گفت: کسانی که دست به خشونت می‌زنند تنها عده کمی هستند و اکثر کشمیری‌ها صلح می‌خواهند چرا که می‌دانند این نوع آزادی در کشمیر در کشورهای دیگر منطقه وجود ندارد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: